معاون اجتماعی ناجا گفت: بیش از 70 درصد جرائم رخ داده در حوزه فضای مجازی مربوط به کلاهبرداری‎های مالی است.

به گزارش مرور نیوز، سعید منتظرالمهدی با بیان اینکه بیشترین جرایم فضای مجازی را کلاهبرداری‎های مالی تشکیل داده‎اند، گفت:  افزایش و جلب مشارکت‎های مردمی در ماموریت‎های پلیسی از مهمترین اولویت‎های کاری نیروی انتظامی است و با توجه به اینکه امروزه در دنیا برقراری امنیت صرفا پلیس محور نیست، مشارکت مردم یکی از اولویت‎های اصلی پلیس به شمار می‎رود.

این مسوول از نیروی انتظامی به عنوان پل ارتباطی میان مردم با برقراری امنیت یاد و خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که به طور ویژه در اولویت کاری نیروی انتظامی قرار دارد، پیشگیری از وقوع جرائم است.

منتظرالمهدی با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرائم باید از مهدهای کودک‎، مدارس و دانشگاه‎ها آغاز و اجرایی شود، تصریح کرد: از سوی دیگر تقویت و اجرای برنامه‎های پیشگیرانه صرف هزینه‎های کمتری را به دنبال دارد.

وی گفت: اتاق‎های اندیشه‎ورزی در حوزه‎های مختلف در نیروی انتظامی برگزار می‎شود که این خود می‎تواند بازخورد و اثربخشی خوبی در این باره در بین مردم بر جای گذارد.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به اینکه در نظرسنجی‎ها پلیس به عنوان یکی از 5 شغل برتر دنیا شناخته شده است، خاطرنشان کرد: این خود افتخار بزرگی برای بدنه نیروی انتظامی است.

منتظرالمهدی در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش 4 درصدی آمار سرقت در 8 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: کاهش 24 درصدی نزاع و درگیری در سطح کشور و افزایش 10 درصدی کشفیات مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی بخش دیگری از آمارهای به دست آمده در مدت یاد شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد سرقت‎های خرد توسط افراد معتاد به وقوع می‎پیوندد، عنوان کرد: یکی از برنامه‎های نیروی انتظامی مبارزه با سرقت به ویژه سرقت‎های خرد بوده که در این زمینه موفقیت‎های خوبی نیز به دست آمده است.

معاون اجتماعی ناجا به آسیب‎های جدی فضای مجازی اشاره و تاکید کرد: یکی از اقدامات قابل توجه پلیس فتا، ارتقای توانمندی و آموزش‎های لازم در حوزه فضای مجازی است.

منتظرالمهدی با تاکید بر اینکه بیشترین جرائم فضای مجازی را کلاهبرداری‎های مالی تشکیل داده است، افزود: بیش از 70 درصد جرائم در این حوزه مربوط به موضوع کلاهبرداری‎های مالی است، به همین منظور قرارگاه مبارزه با جرائم فضای مجازی تشکیل و در این زمینه اقدامات در خور توجهی انجام شده است.

وی همچنین از تشکیل قرارگاه مقابله با سرقت در نیروی انتظامی خبر داد و تصریح کرد: در این حوزه نیز فعالیت‎های قابل توجهی انجام شده و موفقیت‎های خوبی به دست آمده است.

معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: از سویی در 8 ماه سپری شده از سال جاری شاهد کاهش 10 درصدی سرقت بانک‎ها در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن هستیم.

منتظرالمهدی با تقدیر از تعامل فعالان رسانه و اطلاع‎رسانی با نیروی انتظامی اظهار کرد: معتقدیم که بدون همکاری رسانه‎ها هیچ ماموریتی از نیروی انتظامی با موفقیت کامل همراه نمی‎شود، چرا که پیش از اجرای هر یک از طرح‎های نیروی انتظامی باید فضاسازی آن توسط رسانه‎ها انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات اجتماعی باید با راهکارهای اجتماعی حل شوند، عنوان کرد: حجاب و عفاف یک هنجار است، بنابراین درصورتیکه اقشار مردم در این زمینه با نیروی انتظامی همیار و همراه شوند، می‎تواند تاثیر بسیار بالا و قابل توجهی را در جامعه بر جای بگذارد.

وی با اشاره به ایفای نقش نیروی انتظامی در برقراری امنیت در بین آحاد جامعه افزود: از دیدگاه ما امنیت باید مردم‌محور باشد، به همین منظور شعار امسال در هفته ناجا همه با هم برای آرامش و امنیت نام گرفت.

معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: معتقدیم که مردم باید با مشارکت‌های خود نیروی انتظامی را در برقراری هر چه بیشتر و تقویت دو مولفه امنیت و احساس امنیت در جامعه یاری رسانند.