هواشناسی مازندران روز چهارشنبه پیش بینی کرده است که دمای هوای این استان از فردا (پنجشنبه) دستکم به مدت سه روز افزایش می یابد.

به گزارش مرور نیوز ، جدول پیش بینی هواشناسی مازندران نشان می دهد که دمای هوای استان فردا (پنجشنبه) با 2 درجه افزایش نسبت به امروز به 14 درجه می رسد.

بر اساس این پیش بینی ، دمای هوای استان در روز جمعه این هفته و شنبه هفته آینده هم به 15 درجه سانتی گراد بالای صفر افزایش خواهد یافت که نسبت به امروز سه درجه بیشتر است .

وضعیت جوی مازندران هم در تعطیلات پایانی هفته و همچنین روز شنبه پایدار باقی می ماند و شهروندان و مسافران شاهد هوای صاف تا نیمه ابری خواهند بود .

ناپایداری جوی در مازندران که از اواخر وقت سه شنبه آغاز شد ، امشب کاهش می یابد ولی از پایان وقت شنبه 11 دی با ورود سامانه بارشی ، از سر گرفته می شود.

هم اکنون نیز بر اساس اعلام هواشناسی ، دمای هوای رامسر به عنوان گرم ترین نقطه استان 11 درجه و در سردترین نقطه استان یعنی سیاه بیشه یک درجه سانتی گراد بالای صفر است .

دمای هوای شهر ساری نیز اکنون 10 درجه سانتی گراد بالای صفر ، سرعت باد 7 کیلومتر بر ساعت و نم نسبی هوا 93 درصد است .

بارش برف پراکنده در مناطق کوهستانی

در همین حال ، رئیس اداره پیش بینی هواشناسی مازندران  از بارش باران و برف در محورهای کوهستانی استان شامل کندوان ، هراز و کیاسر خبر داد .

وی گفت که تاکنون در منطقه کوهستانی بلده شهرستان نور بیش از هفت سانتی متر برف باریده و در 24 ساعت گذشته حدود 23 میلی متر هم بارندگی در این منطقه ثبت شده است .

وی افزود : بیشترین میزان بارندگی در این مدت نیز مربوط به بلده و پس از آن سیاه بیشه با بیشتر از 18 میلی متر بوده است .

وی افزود : دمای هوا هم امروز تنها در بلده با عبور از صفر درجه به سمت منفی شدن رفته ولی در سایر ایستگاهها بالای صفر درجه بوده است .