بر اثر انفجار یک کپسول گاز در ساختمانی در پارک‌وی تهران ۴ نفر از افرادی که در این ساختمان حضور داشتند، جان خود را از دست دادند.

به گزارش مرور نیوز، صبح امروز بر اثر انفجار یک کپسول گاز در یک ساختمان نیمه‌کاره در پارک‌وی تهران، 4 نفر از افرادی که در این ساختمان حضور داشتند، جان خود را از دست دادند.

 جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعت 7:38 صبح امروز در پی تماس شهروندان با مرکز آتش‌نشانی، یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان در حال ساخت در خیابان ولیعصر بالاتر از چهارراه پارک وی اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: به دنبال این خبر 3 ایستگاه آتش‌نشانی به‌همراه خودروهای پشتیبان به محل اعزام شدند، آتش‌نشانان در کمتر از 3 دقیقه به محل می‌رسند و ساختمانی را مشاهده می‌کنند که 2 یا 3 طبقه روی زمین و 5 طبقه هم در زیرزمین دارد. در طبقه منفی 2 که محل اسکان کارگران بوده، 2 یا 3 اتاق حدوداً 10 تا 15 متری در کنار هم بودند که مانند سایر اتاق‌های کارگری با مصالح اولیه ساخته شده بودند.

سخنگوی آتش‌نشانی گفت: کف و سقف این اتاق‌ها با یونولیت، موکت و نایلون که همگی به شدت قابل اشتعال هستند، پوشیده شده بود؛ در این اتاق‌ها که محل استراحت کارگران بود 2 سیلندر گاز و وسایل برقی و گازی گرمایش و آشپزی وجود داشته است.

ملکی افزود: 10 تا 11 نفر در محل حضور داشتند که در لحظات اولیه آتش‌سوزی، چند نفری که دچار سوختگی شدید شده بودند، خارج شدند؛ همکاران ما با تلاش برای اطفای حریق تلاش کردند که به سایر نفرات نیز دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را خارج کنند؛ 4 نفر در این محل حبس شده بودند و با وجود عملیات سریع آتش‌نشانان، این 4 نفر کاملاً سوخته بودند؛ این 4 نفر به تأیید عوامل اورژانس در ساعات اولیه جان خود را از دست داده بودند.

پارک وی

وی متذکر شد: آتش خیلی سریع مهار شد و اجازه ندادیم پخش شود؛ مجروحان نیز به اورژانس تحویل داده شدند. درحال حاضر محل آتش‌سوزی تحویل عوامل انتظامی و قضایی شده و کارشناس آتش‌نشانی نیز در محل حضور دارد.

پارک وی58

سخنگوی آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: احتمال اولیه این است که علت آتش‌سوزی همان استفاده از سیلندر گاز باشد اما علت دقیق حادثه در حال بررسی است.

پارک وی777