رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی استان‌های کشور طی روزهای آینده را تشریح کرد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیائیان  در این باره اظهار کرد: امروز (۲۶ اسفندماه) در مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی البرز و فردا شنبه در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه (۲۸ اسفندماه) در برخی نقاط شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس شمالی و همچنین شرق سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان بارش رخ می‌دهد. دوشنبه (۲۹ اسفندماه) گستره بارش در شمال غرب، مناطقی از غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: همچنین در خراسان جنوبی و نوار شرقی سیستان و بلوچستان نیز افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته ضیائیان، سه‌شنبه (۱ فروردین‌ماه) بارش در مرکز، شرق و جنوب شرق به صورت پراکنده و در سایر مناطق کشور قابل ملاحظه است. همچنین طی این پنج روز بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف است.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به طور محسوسی در شمال کشور کاهش می‌یابد، گفت: خلیج فارس نیز روز جمعه و شنبه مواج است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران شنبه (۲۷ اسفندماه) قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد و در روز یکشنبه (۲۸ اسفندماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد در شب افزایش باد، با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان همچنین اعلام کرد که طی امروز و فردا شهرکرد با دمای ۲- و ۴- درجه سانتی‌گراد سردترین و بندرعباس با دمای ۳۱ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است.