بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان،‌ رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در ارتفاعات و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در جنوب استان همچنین کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران از امروز تا فردا (۵ تا ۶ اردیبهشت) با فعالیت سامانه بارشی آسمانی نیمه‌ابری تا ابری و در سطح استان به‌ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در مناطق مستعد با احتمال بارش تگرگ و در بخش‌های جنوبی استان گاهی با خیزش گردوخاک مورد انتظار است.

عمده بارش امروز در ارتفاعات شمال غرب و غرب استان و فردا در ارتفاعات شرقی به‌ویژه فیروزکوه است.

از روز پنجشنبه تا شنبه (۷ تا ۹ اردیبهشت) آسمان کمی ابری تا نیمه‌ابری گاهی وزش باد و در ارتفاعات در ساعات بعد از ظهر همراه با افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

امروز و فردا کاهش نسبتا محسوس دما و روزهای پنجشنبه و جمعه افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت) قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده و در بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۷ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۱ گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی بود. 

 

هشدار نسبت به وقوع رگبار شدید در ارتفاعات و خطر سیلابی شدن رودخانه‌ها

 سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی ازفعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی، رگبار شدید و رعد و برق تندباد موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ از سه‌شنبه تا چهارشنبه( ۵ تا ۶ اردیبهشت) خبر داد.

عمده بارش روز سه‌شنبه در ارتفاعات شمال و شمال غربی استان و روز چهارشنبه ارتفاعات شرقی استان به‌ویژه فیروزکوه رخ خواهد داد که امکان طغیان و سیلابی شدن رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب، صاعقه، احتمال تگرگ، لغزندگی جاده‌ها و آبگرفتگی معابر را به همراه دارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی اجتناب از اسکان در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.