معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران گفت: بیش از ۹۹ میلیارد تومان صدقه توسط شهروندان تهرانی در سال ۱۴۰۱ پرداخت شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد ، محمد دهرویه، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران با ارائه گزارشی از صدقات پرداخت شده مردم نیکوکار استان تهران از طریق این نهاد، گفت: نیکوکاران استان با اعتماد به این نهاد در سال ۱۴۰۱، ۹۹ میلیارد و ۵۸۷ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰، ۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به نحوه تسهیم صدقات توسط کمیته امداد، افزود: صدقات جمع‌آوری شده بر اساس موازین شرعی و دستورالعمل تأمین کمک هزینه‌های درمان، مسکن، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، جهیزیه و معیشت مددجویان مصرف شده است.

دهرویه با اشاره به بسترهای الکترونیکی پرداخت صدقه، گفت: با اجرای طرح QR کد و نصب کد اختصاصی بر روی صندوق‌های صدقات، همچنین شماره گیری تلفن گویای ۷۳۵۵ و استفاده از کد دستوری #۰۲۱*۸۸۷۷* در هر زمان و مکانی امکان پرداخت صدقه برای عموم شهروندان فراهم شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، ۱۲۷ هزار و ۶۴۹ مشترک در قالب طرح QR کد صدقات خود را پرداخت کردند،ادامه داد: از این تعداد ۱۲۳ هزار و ۴۷۴ مشترک حقیقی و ۴ هزار و ۱۷۵ مورد مشترک حقوقی هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۳ هزار و ۲۶۱ تراکنش توسط مشترکین برای پرداخت صدقه از طریق طرح QR کد انجام شده است، افزود: در همین راستا مشترکین ۸۷۰ میلیون تومان صدقه از این طریق در سال ۱۴۰۱ پرداخت کرده‌اند.

دهرویه یادآور شد: این میزان صدقات پرداخت شده از طریق طرح QR کد ۳۱ درصد به سال گذشته افزایش داشته است.