علی سلاجقه گفت: در شرایط کنونی مشکلی برای تامین اعتبار یوزها در کشور نداریم و کارهای علمی و پژوهشی انجام می دهیم و روی تکثیر در اسارت و تکثیر سلولی و ملکولی کار می کنیم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری موج، رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه در لایحه هفتم توسعه چندان به مقوله محیط زیست پرداخته نشده است، گفت: لایحه بر مبنای سیاست های ابلاغی تدوین شده و از آنجایی که مساله محیط زیست در سیاست های ابلاغی نیامده بر همین مبنا به رئیس جمهوری تاکید کرده اند باید به این بخش پرداخته شود که در مقطع کنونی چند بخش در لایحه آمده و امیدوایم بخش های دیگری هم اضافه شود.

همچنین علی سلاجقه با بیان اینکه امیدواری برای بقای یوزها با تولد چند توله یوز دیگر در کشور افزایش یافته است، افزود: در شرایط کنونی مشکلی برای تامین اعتبار یوزها در کشور نداریم و کارهای علمی و پژوهشی انجام می دهیم و روی تکثیر در اسارت و تکثیر سلولی و ملکولی کار می کنیم و در این زمینه با جهاد دانشگاهی و مجموعه رویان تفاهم‌نامه امضا کرده ایم.

او افزود: در مباحث حیات وحش متخصص دامپزشکی نداریم و متخصصان کشور بیشتر مربوط به حیوانات اهلی هستند و از آنجایی که رفتارشناسی حیات وحش کاملا متفاوت از حیوانات اهلی هستند امیدواریم دانشگاه ها به این مقوله بیشتر ورود کنند تا بتوانیم از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم.

او تاکید کرد: پیش از این در مراقبت و نگهداری یوزها از متخصصان خاری هم استفاده کردیم.