گزینه های زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا بتوانید میل به شیرینی خود را کنترل کنید.

به گزارش مرور نیوز، انسان میل ذاتی به خوردن شیرینی جات دارد. کربوهیدرات‌های ساده نواحی از مغز را فعال می‌کنند که اندورفین یا هورمون‌های حس خوب فعال می کنند.

خوردن شیرینی و شکر ممکن است جذاب باشد اما مشکل این است که ما مقدار زیادی شکر اضافه می خوریم. بر اساس داده های ملی مصرف غذا، در حال حاضر به طور متوسط یک فرد بالغ روزانه حدود ۱۷ قاشق چای خوری (۲۷۰ کالری یا ۶۸ گرم) شکر افزوده می خورد!

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که زنان شکر اضافه شده را به ۶ قاشق چایخوری (۱۰۰ کالری یا ۲۵ گرم) در روز و مردان به ۹ قاشق چایخوری (۱۵۰ کالری یا ۳۶ گرم) محدود کنند.

مجموعه‌ای از تحقیقات نشان می‌دهد که قند اضافه‌شده می‌تواند خطر ابتلا به چاقی، دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی عروقی، التهاب سیستمیک و بسیاری از شرایط دیگر را افزایش دهد.

یک مطالعه دیگر در Nutrition Research and Practice گزارش داد که افرادی که مصرف قند افزوده بیشتری داشتند در مقایسه با افرادی که کمترین قند اضافه را در رژیم غذایی خود داشتند، در معرض خطر بیشتری برای پیامدهای منفی سلامت و مرگ قرار داشتند. این مطالعه همچنین نشان داد که غذاهایی که شیرینی طبیعی دارند، مانند میوه ها، خطرات سلامتی را افزایش نمی دهند.

خوراکی های زیر را به روتین خود اضافه کنید اگر مدام هوس خوردن شیرینی دارید:

 

میوه ای با پوشش شکلات تلخ

توت فرنگی های پوشیده شده از شکلات راهی عالی برای دریافت کمی شیرینی هستند زیرا منبع خوبی از فیبر و سایر ترکیبات فعال زیستی می باشند که به کند کردن آزاد شدن کربوهیدرات ها در جریان خون کمک می کنند. علاوه بر این، شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدهایی است که به بهبود سلامت قلب کمک می کند.

توت فرنگی ممکن است به عنوان یک میوه عالی همراه با شکلات به ذهنتان برسد، اما سایر انتخاب های سالم شامل کیوی، پرتقال و موز برش خورده می تواند باشد.

 

میوه ی خشک شده
میوه خشک یک گزینه عالی برای لذت بردن از طعم شیرین بدون عوارض جانبی است. میوه‌های خشک تمام ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و مواد مغذی گیاهی تازه را برای بدن شما فراهم می‌کنند. با این حال فراموش نکنید که وعده های میوه خشک را کنترل کنید زیرا می توانید بیش از حد مورد نیازتان کالری مصرف کنید. به عنوان مثال، پنج تا شش زردآلو خشک حدود ۱۱۰ کالری دارند در حالی که سه زردآلو تازه حدود ۶۰ کالری دارند.

 

آدامس بدون قند
خوردن یک آدامس بدون قند ممکن است همان چیزی باشد که برای از بین بردن هوس شیرینی نیاز دارید. این به این دلیل است که وقتی مضطرب هستیم یا استرس داریم، میل به شیرینی جات افزایش می یابد. تحقیقات انجام شده در مورد آدامس نشان می دهد که آدامس می تواند به کاهش استرس، بهبود خلق و خو و افزایش تمرکز کمک کند.

 

شکلات تلخ
خوردن شکلات تلخ یک راه فوق العاده برای مبارزه با میل شما به چیزی شیرین و در عین حال شکلاتی است. شکلات تلخ دارای سطوح بالاتری از کاکائو است و حاوی آنتی اکسیدان های مفیدی است که به کاهش فشار خون، بهبود سطح کلسترول و کاهش خطر کلی بیماری قلبی کمک می کند. به دنبال شکلات تلخی باشید که حداقل ۷۰ درصد آن کاکائو باشد و از آن در حد اعتدال لذت ببرید تا کالری خود را نیز کنترل کنید.

 

میوه
میوه ها به طور طبیعی شیرین هستند و می توانند هوس شما به شیرینی را از بین ببرند. قند طبیعی موجود در انواع توت ها، سیب، مرکبات، انگور و سایر میوه ها میل شما به شیرینی را برطرف می کند. همچنین فیبر موجود در میوه هضم و جذب کربوهیدرات ها را به تأخیر می اندازد، بنابراین رضایت شما را برای غلبه بر هوس افزایش می دهد.

 

ماست بدون شکر اضافه شده
ماست طعم‌دار می‌تواند راهی عالی برای ارضای هوس شما برای شیرینی باشد و در عین حال پروتئین با کیفیت بالا، کلسیم و بسیاری از مواد مغذی دیگر را به رژیم غذایی شما اضافه کند. پروتئین هضم را آهسته کرده، بنابراین به کاهش ترشح قند در جریان خون کمک می کند. سالم‌ترین گزینه ماست یونانی بدون شکر اضافه یا آنهایی است که با جایگزین‌های شکر بدون کالری شیرین شده‌اند.

 

تریل میکس
تریل میکس یک راه عالی برای غلبه بر ولع خوردن برای چیزی شیرین است. میوه های خشک و شکلات موجود در مخلوط ها شیرینی کافی را فراهم می کنند در حالی که آجیل ها فیبر و پروتئین را تامین می کنند. ترکیب تریل دارای کالری و چربی کل بالایی است و در هر۱/۴ فنجان حدود ۱۵۰ کالری دارد، بنابراین مراقب میزان مصرف خود باشید.

 

پنیر کوتاژ
برندهای مختلفی از پنیر دلمه با میوه وجود دارد که علاوه بر فواید پنیر، طعم شیرینی را به آن اضافه می کند. پنیر کوتاژ به طور طبیعی سرشار از پروتئین و قند افزوده کمی است. یک وعده از این نوع پنیر معمولاً کمتر از ۱۵۰ کالری دارد و به اندازه کافی شیرین می باشد تا هوس شیرینی شما را از بین ببرد.

 

اسنک بار
یک اسنک بار غنی از پروتئین یکی از راه های مورد علاقه افراد برای ایجاد حس لذت بردن از یک خوراکی شیرین است. به دنبال بار هایی باشید که کمتر از ۸ گرم شکر اضافه شده (۲ قاشق چایخوری) داشته باشند و بیش از ۲۰۰ کالری نداشته باشند.