معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم گرامیداشت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در زاهدان گفت: آیت‌الله هاشمی مردی بزرگ، باهوش و با تفکر والا بودند و از دست دادن ایشان، غم بزرگی برای ملت ایران بود.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام سید طه هاشمی با بیان این مطلب افزود: ایشان ویژگی‌هایی داشتند که فقط نزدیکانشان و کسانی که از نزدیک با ایشان همکاری داشته‌اند، می‌توانستند درک کنند. از جمله اینکه هوش و حافظه‌ای قوی داشتند و اگر از مسأله‌ای سال‌ها می‌گذشت، باز یادآور می‌شدند و آن مسأله را پیگیری می‌کردند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: ایشان محبوبیت زیادی میان اقشار مختلف مردم داشتند و به همین دلیل مراسم تشییع پیکرشان، بعد از مراسم تشییع امام خمینی(ره) بزرگترین مراسم تشییع بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی یک مفسر قرآن بود، اظهار کرد: تفسیرهای ایشان که نگاهی ویژه به مشکلات اجتماعی داشت، امروز در دسترس پژوهشگران قرآنی است.

هاشمی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در همه فعالیت‌های پربرکت سیاسی و اجتماعی‌اش‌، سمبل اعتدال بود و جامعه اسلامی ایران را به میانه‌روی، وحدت و زندگی اسلامی و انقلابی دعوت می‌کرد. 

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: آیت‌الله هاشمی خدمات ارزشمندی به نظام و انقلاب کردند و هر وقت تاریخ انقلاب را ورق بزنیم، نام ایشان می‌درخشد و مردم با حضور باشکوه خود در مراسم تشییع پیکر ایشان، قدردانی خود را نشان دادند.