رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر این که 5 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند، گفت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی تهران توانسته است جایگاه خوبی در عرصه آموزش جهانی به دست آورد.

به‌ گزارش ‌مرور نیوز، دکتر علی جعفریان روز چهارشنبه، 13 بهمن ماه در هجدهمین جشنواره ابن سینا که در تالار ابن سینای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، این جشنواره را از رویدادهای مهم دانشگاه توصیف کرد و افزود: رویدادی که با هدف معرفی فعالیت‌های برجسته پژوهشی و آموزشی شروع شد و خدمات ویژه‌ در حوزه سلامت، اخلاق پزشکی و مدیریت نیز از سال 93 به آن افزوده شد، اکنون با عنوان "جشنواره ابن سینا" به رویدادی جامع برای قدردانی از همه فعالیت‌های برجسته در دانشگاه تبدیل شده است.

وی در ادامه دانشگاه علوم پزشکی تهران را به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه علوم پزشکی توصیف کرد و گفت‌: این دانشگاه با بهره مندی از برجسته‌ترین اساتید و دانشجویان جایگاه ممتازی در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و منطقه دارد. در واقع کسب رتبه نخست در 14 دوره پیاپی جشنواره تحقیقاتی رازی و حضور در رتبه‌های بین‌المللی به عنوان برترین دانشگاه علوم پزشکی کشور شواهد بیرونی این جایگاه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه خاطرنشان کرد: در حال‌ حاضر حدود 5 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند که با درخواست مستقیم خود از بین حدود دو هزار متقاضی از 33 کشور وارد این دانشگاه شده‌اند.

دکتر جعفریان تاکید کرد: ما اکنون حضور خود را در بازار جهانی عالی اعلام کرده‌ایم و خواهیم توانست با همت اساتید توانمند و فراهم کردن زیر ساخت‌ها این مسیر را با قوت ادامه دهیم.

وی همچنین اظهار کرد: در ‌عین ‌حال لازم است دانشگاه علوم پزشکی تهران موضوعات مورد نیاز کشور و شهر تهران را مد نظر داشته باشد و با پژوهش‌های حل مساله برای آنها راهکاری پیدا کند و این راهی است که هنوز ما در ابتدای آن قرار داریم.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، توجه دائمی به موضوعات کیفیت در سه بخش آموزش، پژوهش و ارائه خدمت مساله مهم دیگری است که هیچ گاه نباید از نظر دست‌اندرکاران هر سه بخش و به خصوص برگزیدگان جشنواره ابن سینا در این دوره و دوره‌های قبل دور بماند.