رئیس بسیج سازندگی با تاکید بر وجود مدلهای اقتصادی صددرصد بومی و اسلامی در کشور گفت: تلاش ما این است که تفکر استخدامی را از ذهن جوانانمان بزدائیم و روی آوردن به فعالیت تولیدی را برای جوانان تبیین کنیم.

به گزارش مرور نیوز، رئیس بسیج سازندگی با تاکید بر رویکرد مردم محور در اقتصاد مقاومتی بیان داشت: همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس با ورود مردم و همدلی عمومی پیروز شدیم، در جنگ اقتصادی نیز با مشارکت مردمی می توانیم از سد مشکلات عبورکنیم.

سردار نعمان غلامی درادامه با بیان این که آموزش اقتصاد مقاومتی به هر فرد باید متناسب با جایگاه خودش باشد گفت: اگر یک فرد در خانه خود متوجه باشد که کالای داخلی مصرف کند خود این مسئله در اقتصاد مقاومتی راهگشاست.

وی با تشریح فعالیت های تخصصی بسیج در اقتصاد مقاومتی گفت: رویکرد اصلی بسیج در اقتصاد مقاومتی ایجاد واحدهای خرد اقتصادی در کشور با درنظر گرفتن شرایط بومی و منطقه ای هر استان است و برای تحقق این امر در هر منطقه و شهر کارگروه مشورتی به نام مجمع عالی بسیج سازندگی مد نظر گرفته شده تا تولید را براساس شرایط هر منطقه پیاده سازی کند.

رئیس بسیج سازندگی در ادامه با تاکید بر وجود مدلهای اقتصادی صددرصد بومی و اسلامی در کشور گفت: تلاش ما این است که تفکر استخدامی را از ذهن جوانانمان بزدائیم و روی آوردن به فعالیت تولیدی را برای جوانان تبیین کنیم.

وی با اشاره به الگوهای موفق دراقتصاد مقاومتی در شهرستان های مختلف به دو شهر سردرود و ممقان که به ترتیب تولیدکننده اعظم قالی و نخودچی هستند افزود: به علت ایجاد شدن اقتصاد مردم محور و خوداتکا در این دو شهر، شاهد هیچ گونه بیکاری در ممقان و سردرود نیستیم.