مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری بیش از 500 برنامه در محلات مختلف شهر اصفهان گفت: برگزاری برنامه های دهه فجر امسال با مشارکت چشم گیر شهروندان از ویژگی های برجسته این برنامه ها خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، مهدویان فر گفت: مشارکت مردم در تمامی امور از ویژگی های برجسته طرح محله محوری بوده و بی شک ایام الله دهه فجر نیز به نوبه خود فرصتی مغتنم جهت مشارکت و حضور چشم گیر شهروندان در پیش برد برنامه های مناسبتی در این ایام خواهد بود

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان در خصوص اولویت های تصویب شده برای اقدامات مشارکتی گفت : اولویت طرح در بعد مکان محور شامل محلات حاشیه ای و کم برخوردار شهر، همچنین در بعد زمان محور شامل دهه ولایت، دهه فجر، 9 دی، 25 آبان  و در بعد موضوع محور شامل موضوعاتی هم چون حجاب و عفاف، آسب ها و اسلام ناب، فعالیت های تربیتی، فرهنگ خانواده، نماز جماعت و فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی گریزی به برنامه های مشارکتی اجرا شده در دهه فجر زده و گفت: در دهه فجر با توجه به اقداماتی که از ماهها قبل و به واسطه ارتباط با مراکز فرهنگی اجتماعی و بر اساس در خواست هایی که مجموعه ها برای فعالیت در دهه فجر داشتند، بیش از 150 مرکز فرهنگی در مناطق 15 گانه شهر اصفهان اقدام به برگزاری برنامه هایی پیرامون دهه فجر خواهند کرد.

مهدویان فر افزود : مراکز فرهنگی که در این مناسبت در رابطه با برگزاری برنامه ها اعلام آمادگی نموده اند شامل پایگاههای بسیج ، کانون های فرهنگی و هنری ، خیریه ها ، هیات مذهبی و سمن ها خواهند بود. از طرفی محورهای اصلی فعالیت این مجموعه ها شامل مواردی همچون شناخت و آشنایی با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی، بازخوانی اندیشه های امام ( ره ) و مقام معظم رهبری، ضرورت بصیرت و دشمن شناسی ، سبک زندگی ایرانی اسلامی و.... خواهد بود.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان گفت: حضور جوانان و افراد دهه 70 و 80 یعنی نسل سوم و چهارم انقلاب در برنامه ها یکی از از ویژگی های دهه فجر امسال خواهد بود.

مهدویان فر آخرین ویژگی برنامه های دهه فجر امسال را غالب بودن شادی و نشاط در برنامه های مشارکتی عنوان کرده و تامین زیرساخت ها و نیازهای اولیه مراکز برای برگزاری این برنامه ها را از اهداف اصلی شهرداری اصفهان دانست.