عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: به مصوبات شورا در خصوص آتش نشانی توجه نشده است.

به گزارش مرور نیوز محسن سرخو در جلسه علنی نوبت عضر امروز شورای شهر تهران گفت:3 مصوبه در خصوص سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران داشته است ولی توجهی به آن نشده است.

وی خطاب به مازیار حسینی معاون شهردار تهران گفت: استانداردهای آتش نشانی در خصوص مقاومت اسکلت آهنی ساختمان‌ها تاکید می کند که این اسکلت‌ها حداکثر دو ساعت و نهایتا در جاهای حساس تا سه ساعت مقاومت می‌کنند به چه مناسبت بعد از سه ساعت هنوز آتش نشان‌های ما داخل ساختمان بودند.

وی با بیان اینکه در حادثه پلاسکو ابتدا انبساط در اسکلت ساختمان ایجاد می‌شود، گفت: ترک ‌ها و صداهایی شنیده می شود و حتما از 20 دقیقه قبل همه خبردار می‌شوند که ساختمان در حال ریزش است.

سرخو اضافه کرد: در بازدید از محل حادثه شاهد بودم که برخی از آتش نشانان که بر روی آوار مشغول کار بودند از ماسک‌های استاندارد استفاده می‌کردند و برخی از ماسک‌های معمولی هنگامی که در این مورد پرس و جو کردم گفته شد که افرادی که از ماسک‌های معمولی استفاده می‌کنند قراردادی هستند. البته درست و یا غلط این پاسخ بر عهده فردی که این پاسخ را داد اما تجهیزات کامل شهرداری تهران کجا بود؟

وی ادامه داد: شورای شهر تهران در سال 94 مصوبه ای مبنی بر اجازه استخدام سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران داده است در حالیکه به هیچ یک از بخش‌های شهرداری تهران اجازه استخدام داده نمی‌شد به صورت استثناء به سازمان آتش نشانی اجازه داده شد تا نیروی انسانی خود را تامین و تجهیز کند.

سرخو تصریح کرد: انتظار داشتیم مدیریت بحران در تهران به گونه‌ای دیگر عمل کند که ابتدا جان آتش نشانان حفظ شود.