مدیرکل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه کار اجتماعی و فرهنگی در کلانشهر تهران بدون پیوست آموزشی و پرورشی ابتر است، گفت: آشناسازی دانش آموزان با ماموریت های شهرداری تهران در حوزههای مختلف و در مجموع روند اداره شهر در طرح شهردار مدرسه امکان پذیر می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، محمد روشنی در هجدهمین دوره آیین تنفیذ احکام شهرداران مدارس،افزود: در هجدهمین دوره آیین تنفیذ احکام شهرداران مدارس، احکام 400 شهردار مدرسه در برج میلاد تنفیذ می‌شود.

وی با اشاره به تاریخچه طرح شهردار مدرسه اظهار کرد: طرح شهردار مدرسه، اولین بار در سال تحصیلی ۷۷-۷۸ در 20 مدرسه منتخب تهران به صورت آزمایشی به اجرا در آمد و به دلیل نتایج مثبت و بازنگری آن در سال های 84 و 85 از نظر محتوا و نحوه اجرا، اکنون در تمامی مناطق 22گانه تهران در حال اجراست.

مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران انجام هر کار اجتماعی و فرهنگی در کلانشهر تهران را بدون پیوست آموزشی و پرورشی ابتر دانست و خطاب به شهرداران مدارس افزود: ما نیز به وعده های شما وفادار هستیم و اداره کل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با تعامل با دانش آموزان و همدلی، همراهی و همگامی با مسئولان آموزشی و پرورشی می‌تواند در انجام ماموریت های خود موفق باشد.

وی در ادامه گفت: نهاد مدرسه یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین نهادها در جامعه است و مدرسه هنگامی قوی و تاثیرگذار است که ارتباط خوبی با دانش‌آموزان برقرار کند بنابراین نباید بین مدرسه و مسئولیت، شکاف ایجاد شود و اگر بین این دو شکافی ایجاد شود قطعا ضرر خواهیم کرد و هرچه بنیان مدرسه قوی‌تر باشد آینده‌ بهتری برای دانش‌آموزان ترسیم خواهد شد.

وی، نام شهردار مدرسه را «شمش» گذاشت و افزود: این طرح مخفف (ش) شخصیت بخشیدن به کودکان و نوجوانان، (م) مشارکت آگاهانه، فعالانه و همه جانبه آنان و (ش) شناخت جمعی و آشنا شدن با تصمیم‌گیری جمعی و کار تیمی است. شهردار مدرسه در مرحله نخست شخصیت پیدا میکند سپس در مسائل مشارکتی آگاهی‌های لازم را به دست می‌آورد و شناخت بهتری نیز از مسائل اجتماعی پیدا خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران افزود: مدرسه یک نهاد کوچک و مهم در جامعه است و دانش‌آموزان در انتخاب شهردار مدرسه با مسائل فرهنگی، مذهبی و دینی، سیاسی، اجتماعی، حمل و نقل، ایمنی و پسماند بیشتر آشنا خواهند شد. در این حوزه برای شهرداران مدرسه کتاب‌هایی تهیه و کلاس‌های آموزشی برگزار شده است.

روشنی در ادامه گفت: تفاهمنامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد شده است و امیدواریم در سال‌های آینده نیز این مراسم برپا و در 450 مدرسه شهر تهران انتخابات برگزار شود.

دانش آموزان در رعایت مسائل ایمنی چهارشنبه آخر سال کوشا باشند

در این مراسم سعید شریف زاده - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران- از دانش‌آموزان و سایر شهروندان خواست به احترام شهدای آتش‌نشان مسائل ایمنی را رعایت کنند تا شاهد حوادث ناگوار در آستانه نوروز نباشیم.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده حریق باید بلافاصله و بدون اتلاف وقت با سامانه 125 تماس بگیرند تا آتش‌نشانان در حداقل زمان لازم در صحنه حاضر شوند و از گسترش حریق و حوادث پیشگیری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه خوشبختانه امسال تاکنون هیچ حادثه ای گزارش نشده است.

بیان دغدغه های شهرداران مدارس از جمله برنامه‌های این همایش بود و در پایان علاوه بر تنفیذ احکام شهرداران مدارس جدید، از 21 شهردار برتر مدارس تهران در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ تقدیر به عمل آمد.