رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بخش دیالیز دانشگاه علوم پزشکی مازندران دو برابر شده است، گفت: محمود تنها شهری بدون بخش دیالیز در استان است.

به گزارش مرور نیوز، دکتر قاسم جان بابایی بعدازظهر سه شنبه در آئین افتتاح کلینیک ویژه و تخصصی و فوق تخصصی طوبی شهرستان نکاء که با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: امروز همزمان با افتتاح این کلینیک در نکا در شش شهر دیگر استان هم این مراکز با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اشاره به اینکه مازندران وسیع ترین شبکه توسعه ای بهداشت و درمان را در کشور داشته است ، ادامه داد: تا قبل از سال 92 حدود یک سوم از مراکز بهداشتی - درمانی استان استیجاری بوده در حالیکه با هدف گذاری های انجام شده 230 خانه بهداشت، 100 مرکز بهداشت جامع روستایی، 27 مرکز شهری - روستایی و 31 مرکز جامع خدمات شهری در مازندران ساخته شده است.

جان بابایی، افزود: در همین دوره در حوزه بهداشت ، بیش از 70 هزار متر فضای فیزیکی روستایی اضافه شده در حالیکه در طی سه دوره که حدود 12 سال را شامل می شود 35 هزار متر مربع به فضای بهداشتی روستایی اضافه شده بود در عین حال فضای فیزیکی اضافه شده به مراکز بهداشتی شهری در این دوره 110 هزار متر مربع بوده است.

وی، با اعلام اینکه برای بهبود استاندارد ها 20 میلیارد تومان هزینه شد ، گفت: نیمی از جمعیت مازندران را جمعیت روستایی تشکیل می دهد و تلاش ما بر این بود که هیچ مرکز بهداشتی - درمانی در روستاها استیجاری نباشد که با مشارکت خیرین و مردم روستاها و تامین اعتبار از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اکنون هیچ خانه بهداشتی در روستاها استیجاری نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تقریبا 230 هزار متر مربع فضای فیزیکی برای حوزه بهداشت و درمان استان اضافه شده است، گفت: بیش از هزار تخت به بیمارستانهای استان اضافه شده و در عین حال 14 بیمارستان ما که اورژانس نداشتند و یا اورژانس های محقر داشتند تا پایان دولت مجهز و بهسازی به اورژانس شده و بهره برداری خواهند شد.

جان بابایی، به پرکاری و افزایش مراجعات به اورژانس های بیمارستانهای استان در ایام تعطیل نوروز اشاره کرد و افزود: نوروز امسال230 هزار ویزیت سرپایی در اورژانس ها داشتیم که این آمار در مراجعات به مراکز بهداشتی - روستایی استان هم بالا و 500 هزار ویزیت بوده است.

وی، در ادامه با بیان اینکه در شرایط معمولی ماهانه 15 تا 20 هزار مراجعه کننده به اورژانس های بیمارستانی داریم، ضمن قدردانی از دولت و وزارت بهداشت درباره کمک به ساخت و ساز حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، افزود: هیچ کدام از این پروژه ها و ساخت و ساز ها جزو مصوبات سفر نبوده بلکه به صورت کمک خاص دولت و وزارت متبوع به این استان بوده است.

جان بابایی، به ساخت فضای آموزشی - پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اشاره کرد و گفت: در این دوره شاهد اتفاقات خوبی بودیم در عین حال چهار بیمارستان در مازندران توسط مسکن و شهرسازی در حال ساخت است که با اتمام این بیمارستان ها بکهزار تخت به مجموعه تخت های بیمارستانی استان اضافه خواهد شد.

کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی طوبی نکاء در 750 متر مربع بنا در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع زمین اهدایی خانواده های مرحوم حسنی و بابایی نژاد با هزینه ای معادل ۱.۵ میلیارد تومان ساخت و تجهیز شده است. در این کلینیک 12 پرسنل و 21 پزشک در 11 رشته تخصصی و فوق تخصصی خدمات بهداشتی - درمانی به مردم ارائه خواهند کرد.