رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی در سال 96 شهرداری‌ها را قطب مقاومت اقتصادی کشور دانست.

به گزارش مرور نیوز، صبح امروز سی‌وهشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در برج میلاد آغاز به کار کرد. مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها در این جلسه طی سخنانی به موضوع سال و ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

وی گفت: عموما شوراها با سختی‌های مختلفی مواجه بودند اما با وجود تمام مشکلات به پیروزی‌های بزرگی دست یافتند و تواستند شهرها را به خوبی مدیریت کنند.

چمران با ابراز امیدواری در خصوص رفع مشکلات اقتصادی مردم از طریق همت و دلسوزی مسئولان با یادآوری موضوع سال و تاکید بر ضرورت توجه بر اقتصاد مقاومتی گفت: شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شد، تنها یک شعار نیست بلکه راهبردی است که توسط ایشان مطرح شده و باید جهت حل مشکلات برنامه‌ریزی‌های لازم در این مسیر انجام شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها ضمن انتقاد از برخی هزینه‌های تبلیغاتی در خصوص تبیین نام سال توسط برخی نهادها و سازمان‌های دولتی گفت: از این طریق که گاهی خودشان ضدصرفه‌جویی است و ضد مقاومت اقتصادی است کار به جایی نمی‌رسد و باید در خصوص اقتصاد مقاومتی به صورت عملی اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری‌ها وابسته به بودجه‌های دولتی نیست، گفت: به همین دلیل شهرداری‌ها توانستند جهت انجام امور خود برنامه‌ریزی‌های درست را انجام دهند و در حقیقت شهرداری‌ها قطب مقاومت اقتصادی هستند.

چمران توسعه روستاها و تولید توسط روستاییان را مانع جدی برای مهاجرت روستاییان به شهرها دانست و راه‌حل پایانی بر حاشیه‌نشینی دانست.

رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت لایحه مدیریت یکپارچه شهری و درآمدهای پایدار شهری پرداخت و از روند طی شده جهت تصویب این لایحه ابراز گله‌مندی کرد.

وی با انتقاد از عدم همکاری دولت در تصویب مدیریت یکپارچه شهری گفت: اگر مسئولان دولتی در اجرایی شدن لایحه مدیریت شهری کمک کنند این مسئله حل می‌شود اما اگر این اتفاق نیفتد، موضوع را از طریق مجلس پیگیری می‌کنیم و نباید بگذاریم این موضوع متوقف شود.

چمران در بخش دیگری از سخنان خود در سی و هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها به موضوع دو انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا پرداخت و از هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات درخواست کرد که بدون توجه به رقیب و براساس شاهد و ناظر بودن خداوند قضاوت‌های خود را انجام دهند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه اعضای شوراهای شهر و روستا باید بتوانند مشکلات مردم را رفع کنند، گفت: بدون تردید باید مشکلات مردم در این خصوص شناسایی و جهت حل آن گام برداشت.

وی با تاکید بر اینکه هرکس بتواند مشکلات مردم را حل کند، به خداوند نزدیک‌تر است، از عدم اشتیاق برخی روستاییان برای نامزدی در انتخابات شورای روستاها خبر داد و گفت: معتقدم که یک روستایی از یک امام جماعت خالصانه‌تر کار می‌کند چرا که پولی که دریافت نمی‌کند و حتی از جیب خود جهت امور شورا و خدمت به مردم هزینه می‌کند و این کار ارزش بسیار بالایی دارد.

چمران در پایان سخنان خود به برخی مناسبت‌های ماه فروردین اشاره کرد، و با اشاره به 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: ما در موضوع فناوری هسته‌ای کار بزرگی انجام دادیم، دشمنان ما فکر نمی‌کردند که توان علمی ما از غنی‌سازی 3 و 4 درصدی به 20 درصد برسد و دستیابی به غنی‌سازی 20 درصد یعنی اینکه غنی‌سازی درصدهای بالاتر هم قابل دستیابی است. دشمنان ما از توان علمی دانشمندانمان در فناوری هسته‌ای آنقدر وحشت داشتند که دانشمندان ما را ترور کردند اما آنها کور خواندند و دانش انرژی هسته‌ای در کشورمان ادامه یافته و خواهد یافت.

وی همچنین به 20 فروردین روز هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه با شهید مرتضی آوینی هم دانشکده و هم آتلیه بودم اظهار امیدواری کرد: هنرمندان بتوانند در مسیری صحیح و شفاف فعالیت کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به 21 فروردین سالروز شهادت شهید صیادشیرازی وی را فردی بزرگ، باگذشت و تلاشگر در جهت اسلام و ایران و دستیابی به توفق ارتش و نیروهای مسلح توصیف کرد که جانش را از دست داد و به شهادت و قرب الهی دست یافت.

چمران همچنین به 21 فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و با تاکید بر دستور امام راحل (ره) جهت تاسیس این بنیاد رسیدگی به امور مستضعفان را دغدغه امام دانست.

وی در ادامه به ایام تولد امام علی (ع) و همچنین مراسم اعتکاف و وفات حضرت زینب (س) اشاره کرد و در پایان با بزرگداشت روز 29 فروردین روز ارتش و شهدای نیروی زمینی این روز را به همه ارتشی‌ها تبریک گفت.