مجله آمریکایی نیویورکر در یک گزارش تصویری به جاذبه های توریستی ایران و علاقه مردم برای سفر و بازدید از مناظر طبیعی و آثار باستانی اشاره کرد و نوشت: جوانان ایرانی در حال بازکشف کشور خود هستند.

به گزارش مرور نیوز، مجله 'نیویورکر' روز دوشنبه با اعلام این مطلب افزود: در حالی که افراد متعلق به نسل های گذشته عادت داشتند بیشتر اوقات خود را در خانه سپری کنند و علاقه ای به سفر نداشتند، نسل جوان اکنون مصمم است به کشف دوباره سرزمین خود بپردازد.
این نشریه آمریکایی اضافه کرد: هر ساله مردم بسیاری و حتی کودکان دبستانی به دیدن تخت جمشید می روند و از دیدن عظمت آن و آگاهی از دوران تاریخی خود که طی آن ایران به بخش های بزرگی از دنیا حکومت می کرد؛ شگفت زده می شوند.
نیویورکر با نقل قول از یک ایرانی نوشت: در حالی که در سالهای اول پس از پیروزی انقلاب مردم به خاطر وضعیت خاص دوران جنگ بیشتر تمایل داشتند که در خانه ها بمانند و به ندرت به سفر می رفتد، اکنون جوانان به سرتاسر کشور سرک می کشند تا جزایر آن را کشف کنند، از گذرگاههای کوهستانی عبور کنند و در دشت های رنگین آن اقامت کنند. با گذشت حدود سه دهه از آن ایام، جوانان فعلی به گونه ای رفتار می کنند که گویی هر چه بگردند باز هم برایشان کافی نیست.
این نشریه در بخش دیگری از مقاله خود به سنت های نوروزی و تعطیلات عید به عنوان عامل دیگری برای گسترش گردشگری در بین جوانان اشاره کرده و می گوید: گردشگران ایرانی برای لذت بردن از فصل بهار حتی به اماکن تاریخی مانند روستای ماسوله در شمال کشور و یا حتی نقش رستم که با فاصله زیاد از شهر شیراز مرکز استان فارس قرار دارد سفر می کنند.
در ادامه، نیویورکر به جاذبه های طبیعی استثنایی ایران می پردازد و می نویسد: دره ستاره ها در جزیره قشم واقع در آب های خلیج فارس که احتمالا در دوران قبل از تاریخ شکل گرفته است، از مکانهای مورد علاقه جوانان است و گردشگران ایرانی با اشتیاق به کاوش زیبایی این محل می پردازند.
همچنین جاذبه های طبیعی مانند کوه های رنگین جزیره هرمز برای جوانان از زیبایی خاصی برخوردار است و آنها از ثبت تصویر خود در این مکان لذت می برند.
به نوشته نیویورکر، جزیره قشم که زمانی تنها مقصد هیپی ها و ماجراجویان بود، اکنون مقصد محبوب گردشگران طبیعت است که برای کشف جزیره های مرجانی، غارهای نمکی و جنگل های حرا به آن سفر می کنند.