رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز گفت: دلیل مشکلات ایجاد شده برای دانشجویان مسمومیت غذایی بوده و پیمانکار تهیه غذا خلع ید شد.

به گزارش مرور نیوز، محمد مهدی علویان‌مهر ظهر دوشنبه در نشست خبری در خصوص مسمومیت اخیر دانشجویان دانشگاه باهنر شیراز، گفت: آمار کل دانشجویان مسموم شده 289 نفر بوده که البته برخی افراد چند مرتبه به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

وی تاکید کرد: طی بررسی های انجام شده دلیل مسمومیت از غذای دانشجویان بوده زیرا علاوه بر دانشجویان ساکن در خوابگاه، تعدادی از دانشجویان غیرخوابگاهی و برخی دانشجویان واحد دانشگاهی مستقر در شهرک والفجر نیز که از غذای سلف تغذیه می‌شدند با علائم مسمومیت مواجه شده بودند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز با بیان اتفاقات روی داده در خصوص مسمومیت دانشجویان یادآور شد: بامداد چهارشنبه گذشته تعدادی از دانشجویان دانشکده باهنر شیراز با علائم مسمومیت مواجه شدند و به دلیل افزایش تعداد دانشجویان، مسئولین دانشگاه در محل حاضر شدند.

علویان مهر با اشاره به اینکه تعداد اولیه مسمومین به 25 نفر رسید ادامه داد: تا روز یکشنبه شاهد بروز مشکلات برای دانشجویان بودیم که در طی این چند روز تنها 120 دانشجو در محل نمازخانه تحت نظر پزشکان اورژانس و 169 نفر به 3 بیمارستان منتقل شدند.

وی یادآور شد: هیچ دانشجویی در حال حاضر در بیمارستان بستری نیست، 160 نفر به بیمارستان علی‌اصغر، 6 نفر به بیمارستان بعثت، 2 دانشجو به بیمارستان نمازی و 1 دانشجو به بیمارستان مسلمین اعزام شده بودند.

رئیس دانشکده شهید باهنر تاکید کرد: همزمان با اقدامات درمانی برای دانشجویان، با حضور تیم‌های بهداشتی از دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی، اقدامات بهداشتی و ایمنی در محدوده سلف سرویس و خوابگاه، سم‌پاشی، ضد عفونی و تجهیز خوابگاه به مواد ضدعفونی کننده، در دستور کار قرار گرفت.

علویان مهر تاکید کرد: طی قراردادی طبخ و توزیع غذای این دانشکده به پیمانکار دانشگاه شیراز واگذار خواهد شد.