معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه شایستگی های فنی و حرفه ای، حلال مشکلات جوانان در بخش های اشتغال، ازدواج و اعتیاد است.

به گزارش مرور نیوز، از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در نشست کارکنان دفتر تالیف کتب درسی فنی، حرفه ای و کاردانش با تاکید بر ضرورت توسعه آموزش های مولد و مبتنی براشتغال، تصریح کرد: علاوه بر نیازهای فردی و استاندارها، توسعه تعاملات اجتماعی نیز می تواند گام موثری در راستای کشف نیازها و برنامه ریزی منطقه ای و قطبی قلمداد شود.
وی نظارت و ارزیابی در خلال اجرای برنامه ها را یکی از ابزارهای مهم، کارآمد و سازنده دانست که می تواند برنامه ریزان و مجریان را به کشف و شناسایی نقاط ضعف و اصلاح برنامه راهبری کند.
رئیس پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کتاب درسی نشانگر نصاب علمی یک کشور است لذا باید علاوه بر توجه به نیازهای کشور، استانداردهای جهانی نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی ضمن تاکید بر ضرورت شفاف سازی در برنامه ها یادآور شد: باید تلاش کرد حدود و ثغور هر برنامه و فعالیت های مربوط به آن به گونه ای کاملا شفاف تعریف شود تا مانع از سو برداشت ها و تحریف شود.
معاون پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به لزوم ایجاد هماهنگی بین آموزش های دوره متوسطه و کاردانی، تصریح کرد: هم راستای آموزش ها در سطوح مختلف آموزش و توجه به استانداردهای جهانی موجب تقویت توانمندی و شایستگی های لازم خواهد شد که توسعه شایستگی های فنی و حرفه ای به حل سه مشکل اساسی جامعه، یعنی اشتغال، ازدواج و خانواده، کمک می کند.