‌تاثیر پسماندهای عفونی بر زندگی تالاب انزلی بررسی شد.

به گزارش مرور نیوز، احسان هادی‌پور، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی با اشاره به بازدید تعدادی از اعضای هیات علمی و بهورزان مرکز آموزش بهورز دانشکده پرستاری از تالاب انزلی گفت: به منظور آشنایی بیشتر کارکنان و اعضای هیات علمی مرکز بهداشت شهرستان بندرانزلی و همچنین دانشجویان و ‌بهورزان دانشکده پرستاری با وضعیت تالاب انزلی بویژه در زمینه مشکل پسماندهای عفونی و تاثیر آن بر محیط زیست، این بازدید تدارک دیده شد.

وی افزود: در این بازدید وضعیت شکننده اکوسیستم تالابی و همچنین اقدامات صورت گرفته به منظور احیای تالاب انزلی برای میهمانان تبیین شد.

هادی پور در خصوص وضعیت فعلی این اکوسیستم تالابی و عوامل مخرب آن، همچنین انواع جانوران و گیاهان و گونه‌های مهاجم موجود در تالاب از جمله سنبل‌ آبی، آزولا و تاثیر آنها بر تالاب انزلی توضیحاتی ارائه داد.

رییس اداره حفاظت زیست محیط زیست بندر انزلی ادامه داد: اول خرداد ماه مصادف با روز جهانی تنوع زیستی نامگذاری شده است و تالاب انزلی به عنوان یکی از ذخایر بزرگ و مهم زیست کره مورد توجه علاقمندان به محیط زیست قرار دارد.

وی افزود: گونه‌هایی همچون لاله تالابی به عنوان سنبل زیستی تالاب انزلی و انواع پرندگان مهاجر و آبزیان از جمله دلایلی است که این اکوسیستم زیبا را منحصر به فرد می‌کند.

هادی پور تصریح کرد: لاله تالابی از اواسط خرداد ماه شروع به گلدهی خواهد کرد و یکی از جاذبه‌های گردشگری تالاب انزلی را برای جذب مخاطبان میلیونی خود معرفی می‌کند.