کارشناسان سلامت عمومی در انگلیس به ادعاهای جدیدی که یک متخصص آمریکایی در کتاب خود درباره نیاز بدن به مصرف بیشتر نمک مطرح کرده به شدت انتقاد کردند.

به گزارش مرور نیوز، کارشناسان سلامت عمومی انگلیس با انتقاد از مطالب منتشر شده در این کتاب اظهار داشتند: این توصیه سلامت مردم را به طور جدی به خطر می‌اندازد.

"جیمز دینیکولانتونیو"، متخصص و محقق نیویورکی در اثر جدید خود با تاکید بر ضرورت مصرف نمک برای حفظ سلامتی مدعی شده که مصرف بیشتر نمک، میزان مصرف مواد قندی در رژیم غذایی را کاهش داده و به فرد کمک می‌کند وزن خود را از دست بدهد. همچنین رژیم‌های غذایی کم نمک موجب شکنندگی استخوان‌ها و تضعیف حافظه می‌شوند.

این محقق همچنین اظهارداشته است بسیاری از افراد به رژیم‌های غذایی کم نمک نیاز ندارند. در حقیقت برای بسیاری از افراد مصرف بیشتر نمک برای سلامتی مفیدتر است.

به نوشته روزنامه گاردین، این در حالی است که انجمن سلامت عمومی انگلیس با انتقاد از ایده‌های این محقق آمریکایی تاکید کرده که توصیه‌های وی نه تنها اشتباه بلکه خطرناک هم هستند. در حقیقت رژیم غذایی نادرست عامل اصلی به خطر افتادن سلامتی است و توصیه به رژیم غذایی پُرنمک سلامت بسیاری از افراد را به خطر می‌اندازد.

پروفسور "لوئیس لوی"، رییس علوم تغذیه در مرکز بهداشت عمومی انگلیس در این باره هشدار می‌دهد: رژیم غذایی پرنمک که در این کتاب به آن توصیه شده در واقع سلامت بسیاری از مردم را به خطر می اندازد و در سطح بین‌المللی شواهد و مدارک مشخصی وجود دارد که نشان می دهد نمک زیاد در رژیم غذایی با افزایش فشارخون که فاکتور خطرزای بیماری قلبی است مرتبط است.