سخنگوی قوه قضاییه گفت: در پرونده تخلفات انتخاباتی در تهران نسبت به ١٢ استاندار و فرماندار کیفرخواست صادر شده و ارجاع شده به دادگاه و هنوز دادگاه تشکیل نشده است.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در خصوص تفاوت حقوق کارمند و قاضی گفت: عموماً به طور طبیعی حقوق قضات از کارمندان بیشتر است، تا جایی که امکان داشته تلاش داشتیم حقوق کارمندان را افزایش دهیم در سنوات مختلف اتفاق افتاده، قبول داریم با توجه به مجموعه شرایط کنونی حقوق شان کفاف زندگی شان را نمی دهد، اما کمبود بودجه داریم و قوه نمی تواند از جانب خود حقوق را افزایش دهد.

وی افزود: این موضوع برای کارکنان بسیاری از دستگاه ها صدق می کند، امیدواریم دولت، مجلس و قوه به کمک هم این مشکل را رفع کنند و یک زندگی شرافتمندانه را اداره کنند.

اژه‌ای در خصوص مصوبه تخفیف محکومیت اعدام و اینکه شامل محکومیت های قبلی می شود یا نه؟ گفت: این موضوع هنوز فرآیند نهایی را طی نکرده و باید از شورای نگهبان برگردد، شامل محکومیت های قبلی هم می شود.

وی گفت: هر زمان از شورای نگهبان بیاید و قابل اجرا شود در مورد آن صحبت هایی دارم که مطرح می کنم.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص تخلفات انتخاباتی و روند جدید این پرونده‌ها گفت: یک بخشی عنوان مجرمانه پیدا می کند که مربوط به قوه است و بخشی دیگر تخلف است که به قوه ارتباطی ندارد.

وی ادامه داد: در تهران نسبت به ١٢ استاندار و فرماندار کیفرخواست صادر شده و ارجاع شده به دادگاه و هنوز دادگاه تشکیل نشده است.

اژه‌ای گفت: در استان ها ١٧ مورد محکومیت و ٢٤ مورد برائت صادر شده و تعداد بیشتری در حال رسیدگی است. البته تعدادی هم قرار موقوفی تعقیب صادر شده است.