سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه‌ای، درباره نحوه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به نیازهای زائرین اربعین توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مرور نیوز، در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به تماس‌های مکرر مردم و مشتاقان زیارت اربعین با ادارات کل حج و زیارت در استان‌ها به اطلاع می‌رساند، همانگونه که مردم شریف استحضار دارند، ستاد مرکزی اربعین با مسئولیت وزارت محترم کشور با رویکرد تخصصی شدن خدمات‌رسانی به زائران، برای هریک از دستگاه‌ها، وظایف و مسئولیت‌هایی را تعریف کرده است که در این میان مسئولیت «کمیته ثبت نام و اعزام» به سازمان حج و زیارت محول شده است.

به منظور انسجام در ارائه اخبار و اطلاعیه‌ها، در ستاد مرکزی اربعین مصوب شده که هریک از کمیته‌ها در حوزه وظایف و مسئولیت‌های خود اطلاع‌رسانی کرده و به مردم عزیز پاسخگو باشد.

برای انسجام در ارائه اخبار و اطلاعات، ستاد مرکزی اربعین سخنگوی رسمی تعیین کرده است و در هریک از استان‌های کشور نیز ستاد اربعین با مسئولیت استانداری‌ها و همکاری دیگر دستگاه‌ها از جمله مدیریت‌های حج و زیارت تشکیل شده است که اطلاع رسانی‌های استانی از طریق آن ستادها صورت می‌گیرد و ادارات کل حج و زیارت استان‌ها صرفاً در خصوص مسائل ثبت‌نام و اعزام به مردم عزیز و زائران محترم اربعین اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

در ادامه به اطلاع می‌رساند، در صورت بروز حوادث و اتفاقات احتمالی برای زائران اربعین، مسئولیت پیگیری موضوع در عراق با سفارت و کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران است که مستندات و گزارشات مربوطه را از طریق وزارت خارجه به دستگاه های مرتبط ارسال نمایند. از این رو هموطنان عزیز می توانند در استان‌ها، اطلاعات لازم را از استانداری ها و نمایندگی های وزارت خارجه در استان دریافت نمایند.»