سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور جزئیاتی از اعزام کاروان جدید بهداشت و درمان به دو مرز شلمچه و چزابه را تشریح کرد.

به گزارش مرور نیوز، دکتر پیرحسین کولیوند در مراسم اعزام کاروان بهداشت و درمان کشورمان برای پوشش مراسم اربعین، با بیان اینکه امسال ظرفیت‌مان در این مراسم سه برابر سال گذشته است، گفت: بر این اساس تمام مسیرها را در کل کشور و در تمام مرزها پوشش می‌دهیم؛ به طوریکه از طریق ۲۲۰۰ پایگاه و ۱۴ هزار نیرو خدمات را ارائه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از نیروها پیش از این به مرز اعزام شدند، افزود: همچنین پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف اعم از ریه، جراح عمومی، طب اورژانس و... نیز به مرزها اعزام شدند. در عین حال هفت بیمارستان صحرایی در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه قرار گرفته و ۱۷ درمانگاه سرپایی نیز به ظرفیت‌مان اضافه شده است.

کولیوند ادامه داد: در عین حال ۲۰ بیمارستان پشتیبان نیز در نظر گرفته‌ایم؛ به عنوان مثال بیمارستان امام حسین (ع) در کرمانشاه و بیمارستان شهید بقایی در اهواز به عنوان بیمارستان‌های پشتیبان قرار گرفته‌اند. همچنین یک بیمارستان ۶۴ تختخوابی صحرایی و دو بیمارستان ۳۲ تختخوابی نیز در مرزها در نظر گرفته‌ایم.

کولیوند با بیان اینکه تیم متخصصین بهداشت هم در ایران و هم در عراق از پنج روز قبل فعالیت‌هایشان را آغاز کرده‌اند، گفت: فعالیت نیروهای بهداشتی تا زمان بازگشت زائران ادامه دارد. همچنین طبق قراری که با وزارت بهداشت عراق گذاشته‌ایم بنا شده تا نیروهای بهداشتی در رسانه‌های ملی عراق حضور یافته و نکات علمی و فنی‌شان را اعلام کنند. بر این اساس نیروهای بهداشت به تهیه، توزیع و پخت غذا و نذورات و آب آشامیدنی نظارت دارند و کارت شناسایی هم از سوی کشور عراق برایشان صادر شده تا بتوانند از مراکز تهیه غذا در عراق بازدید کنند.

کولیوند همچنین اظهار کرد: باید بگویم که اگر حوادث تروریستی و مشکلات مختلف در این مراسم وجود داشته باشد، ما اصلا حمایت‌هایمان را بر نمی‌داریم و تمام تلاشمان را برای ارائه خدمات مناسب به زائران انجام می‌دهیم و امیدواریم به طور شایسته‌ای به زائران ارائه خدمت کنیم.

به گفته وی، این کاروان بهداشت و درمان با بدرقه وزیر بهداشت وارد مرزهای شلمچه و چزابه می‌شوند.