سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با ارائه گزارش خدمات امدادی و عملیات ترافیکی طرح ملی امداد و نجات اربعین، اعلام کرد: بیش از ۱۶ هزار و ۲۶۰ تن از زائران از ۱۷ تا ۲۷ آبان ماه به قرارگاه‌های مرزی هلال‌احمر در شلمچه، چذابه و مهران برای دریافت خدمات امدادی و درمانی مراجعه کرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، مرتضی سلیمی با ارائه گزارش خدمات امدادی به زائران اربعین حسینی از ۱۷ تا ۲۷ آبان، اظهار کرد: بر این اساس ۱۶ هزار و ۲۶۲ تن از زائران به قرارگاه‌های جمعیت هلال‌احمر در نقاط مرزی شلمچه، چذابه و مهران مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به ارائه خدمات امدادی به ۷ هزار و ۹۷۰ تن از هموطنان شامل اسکان اضطراری، کنترل قند و فشارخون، عنوان کرد: همچنین ۸ هزار و ۱۹۸ تن از زائران از خدمات سرپایی درمان چون پانسمان و ... استفاده کرده و ۸۹ تن به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به عملیات ترافیکی در طرح ملی امداد و نجات اربعین در این مدت، گفت: بر این اساس تا کنون ۲۷ مورد عملیات در استان‌های (ایلام ۱۲ مورد، خوزستان ۹ مورد و فارس ٢مورد، لرستان ۲ مورد و کرمانشاه ۲ مورد) انجام و خدمات لازم به ۲۶۹ حادثه‌دیده ارائه شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی با اشاره به امدادرسانی به ٤٠ تن از هموطنان در این حوادث، افزود: ۱۳۴ تن در این حوادث مصدوم شدند که در این زمینه ۳۹ تن به مراکز درمانی منتقل شده و ۱۳ تن نیز خدمات درمان سرپایی دریافت کردند. در این زمینه ۱۸ مورد عملیات رهاسازی نیز از سوی نجاتگران انجام شده است.