سرپرست شهرداری خرمشهر گفت: انتقال آموزش های شهروندی این امکان را فراهم می کند تا شهروندان با شالوده های اصلی شهرداری آشنا شوند و به وظایف شهروندی حساسیت بیشتری داشته باشند.

 به گزارش مرورنیوز، عزیز ساعدی سرپرست شهرداری خرمشهر اظهار کرد: انتقال آموزش های شهروندی این امکان را فراهم می کند تا شهروندان با شالوده های اصلی شهرداری آشنا شوند و نسبت به وظایف شهروندی حساسیت بیشتری داشته باشند.

 وی گفت:شهروندان با آگاهی کامل مسئولیت خود را نسبت به جامعه و شهر به عهده می گیرند و آموزش شهروندی منجر به تحکیم و تقویت نظام ارزش مهارت های شهروندی در جهت استحکام مشارکت پایدار شهروندان خواهد شد.

 وی خاطر نشان کرد: یکی از وظایف شهرداری آموزش های شهروندی است که به فضل الهی اقدامات خوبی توسط روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری خرمشهر در دستور کار قرار گرفته است که نمونه آن اجرای طرح سفیران شهروندی و مراجعه حضوری به درب منازل و ضمن آموزش های لازم در زمینه خدمات شهری ،توزیع بسته های فرهنگی خواهد بود.

 سرپرست شهرداری خرمشهر افزود: برنامه صبح و نشاط ویژه دانش آموزان مدارس از روز پنج شنبه هفته جاری به صورت هفتگی با اجرای برنامه های متنوع ورزشی، سلامت و آموزش های شهروندی برگزار می شود که از دیگر برنامه های تعریف شده در این زمینه می باشد.

 ساعدی تصریح کرد: آموزش شهروندی کلید توسعه شهری است و بی تردید بدون مشارکت شهروندان توسعه شهری میسر نخواهد شد.

طرح سفیران شهروندی برای نخستین بار توسط شهرداری خرمشهر و با هدف آموزش‌های شهروندی پیرامون مسائل مرتبط با خدمات شهری انجام گرفته است و در این طرح کارشناسان به درب منازل شهروندان مراجعه و پس از توضیح در رابطه با اهمیت مشارکت شهروندان در امر اداره امور شهرستان، بسته‌های فرهنگی توزیع می‌شود.