حمید محمدی تهیه‌کننده فیلم کوتاه تجربی با نام «فقط پنج دقیقه» است که بدون هیچ‌گونه تصویر و تصویربردار، تلاش کرده تا بخشی از مشکلات نابینایان را فقط با صدا روایت کند و توانسته به هفتمین جشنواره بین‌المللی فلوریدا راه یابد.

به گزارش مرور نیوز، اولین فیلم بدون تصویر جهان در اصفهان تولید شده که تاکنون به بخش رقابتی چهار فستیوال بین‌المللی راه‌یافته است.

حمید محمدی، تهیه‌کننده این فیلم کوتاه تجربی با نام «فقط پنج دقیقه» است که بدون هیچ‌گونه تصویر و تصویربردار، تلاش کرده تا بخشی از مشکلات نابینایان را فقط با صدا روایت کند.

او از یک اتفاق ساده که جرقه شکل‌گیری اثر بوده است، می‌گوید: «ایده ساخت این اثر بر اساس اتفاقی ساده شکل گرفت که در این رابطه بسیار خوش‌شانس بودم، ساعت 3 صبح بود که بی هیچ دلیلی از خواب پریدم و طبق عادتی که داشتم برای نوشیدن آب به سمت آشپزخانه رفتم، برحسب اتفاق برق منطقه ما قطع شده بود و در همین چند متر مسیر بسیار کوتاه دقیقاً مشابه با انیمیشن‌های کودکان چندین بار به در و دیوار برخورد کردم تا به سختی به آشپزخانه رسیدم».

محمدی بعد از این اتفاق ساده که ممکن است برای هرکسی پیش بیاید، ذهنش ناخودآگاه به سمت نابینایان و مشکلات آن‌ها در ترددهای روزمره سطح شهر می‌رود. او تا بعد از اذان صبح آن روز بهت‌زده به ایده‌ای می‌اندیشیده است تا بتواند حتی برای پنج دقیقه هم که شده مخاطب را در قالب یک فرد نابینا قرار دهد تا مشکل اصلی آن‌ها را لمس کند.

او در انتخاب نویسنده و بازیگر هم به تعبیر خودش خوش‌شانسی می‌آورد و با خانم شیرین حسینی که خود نابیناست و لیسانس ادبیات دارد و در کتابخانه مشغول به کار است آشنا می‌شود تا بتواند در خصوص جزئیات مورد نیاز برای ساخت اثر و حتی بازی در فیلم از او کمک بگیرد.

محمدی از ساخت این اثر خشنود است چرا که می‌داند بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت بیش از 39 میلیون نفر نابینا در دنیا زندگی می‌کنند.

او به جشنواره‌های بین‌المللی که فیلم کوتاهش توانسته به آن راه پیدا کند هم اشاره می‌کند: «این فیلم در جشنواره Solidando Film در شهر کالیاری ایتالیا، فستیوال Sunlight International Film در برلین آلمان، جشنواره Sayulita Film در شهر سایولیتا مکزیک شرکت داده شده است و به تازگی به هفتمین دوره فستیوال بین‌المللی Prince of Prestige Academy Award در فلوریدا آمریکا راه یافته است که در تاریخ 30 جولای 2017 برگزار خواهد شد».

محمدی تهیه‌کننده اولین فیلم صوتی دنیا در پایان با تقدیر از عوامل این فیلم از همه آن‌ها نام برد: «نویسنده و کارگردان محمد محمدیان، تهیه‌کننده حمید محمدی، بازیگران شیرین حسینی و محمد محمدیان، صدابردار اسماعیل امینی، تدوین محسن جوانمردی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز شهاب کازرونی، مدیر تولید حامد حسینی، منشی صحنه باران رضایی و مجری طرح: موسسه سینمایی نمای باز سپاهان».