مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: 27 مدیر زن در دستگاه های مختلف استان فعالیت می کنند که البته یک نفر از آنان مدیر ارشد و بیشترشان مدیر میانی هستند.

شهلا تاجفر در گفت و گو با خبرنگار مرور نیوز با اشاره به اینکه 22 زن نیز در شوراهایی اسلامی شهر و روستای این استان فعالیت دارند، اضافه کرد: فعالیت یک هزار و 700 زن به عنوان استاد مهارتی و 10 نفر از بانوان در حوزه های علمیه از دیگر جلوه های حضور بانوان در عرصه های مختلف فعالیتی در آذربایجان غربی است.

وی اظهار کرد: با وجود اهتمام ویژه دولت در راستای توجه به نقش زنان در حوزه های مدیریتی و ارائه مسئولیت های مختلف، این تعداد بسیار کم است و امیدواریم بتوانیم روند حضور بانوان را در صحنه های مختلف سرعت ببخشیم.

وی همچنین از فعالیت 2 هزار زن کارآفرین در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: یکی از مهمترین کارهای دولت در این حوزه، تدوین بانک اطلاعاتی زنان کارآفرین برای نخستین بار در استان بود که می تواند زمینه ساز حضور بیشتر بانوان در عرصه های کارآفرینی و اشتغالزا باشد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده آذربایجان غربی افزود: سعی می کنیم با استفاده از توان زنان کارآفرین، زمینه ایجاد اشتغال بیشتر برای بانوان و دختران را در استان فراهم کنیم.

تاجفر در خصوص برنامه ریزی های اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در خصوص توجه بیشتر به این قشر به عنوان نیمی از جمعیت استان اظهار کرد: ایجاد زمینه برای حضور زنان به ویژه سرپرستان خانوار در نمایشگاه های مختلف، توسعه سوادآموزی در بین این قشر، حمایت از اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی، حمایت از صندوق های خرد زنان روستایی و عشایری و ارائه مشاوره های رایگان خانوادگی، حقوقی، تحصیلی و مهارت افزایی در راستای حفظ بنیان خانواده از جمله این تمهیدات است.