فرمانده انتظامی سراوان از انهدام باند سارقان سیم و کابل اداره مخابرات و کشف 10 فقره سرقت در این زمینه خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، احسانعلی آذرپودینه اظهار داشت: در پی وقوع سرقت سیم و کابل چندین اداره در سطح حوزه، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی سراوان افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده و تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس و بررسی جغرافیای زمانی و مکانی سرقت‌های صورت گرفته، یک نفر از اعضای این باند در حین سرقت و حمل سیم و کابل‌های مخابراتی با یک دستگاه تویوتا با همکاری مأموران پاسگاه انتظامی آسپیچ شناسایی و دستگیر شد.

وی تصریح کرد: متهم در تحقیقات تخصصی و فنی مأموران و در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به 10 فقره سرقت کابل‌های مخابرات با همکاری دو نفر از همدستانش در سطح شهر سراوان اعتراف کرد که در یک اقدام ضربتی دو همدست دیگر متهم دستگیر و در بازرسی از محل اختفای آنها ابزار و آلات سرقت کشف شد.

آذرپودینه ادامه داد: این سارقان با استفاده از یک دستگاه خودرو تویوتا در فرصت مناسب اقدام به بریدن سیم و کابل ادارات در نقاط مختلف شهر می‌کردند و سیم کابل‌هایی که قابلیت مصرف مجدد و متراژ بالا بوده را توسط یک مالخر به کشور پاکستان منتقل و مابقی را آتش زده و مس آن را به ضایعاتی‌های دوره‌گرد به قیمت ناچیزی می‌فروختند.

فرمانده انتظامی سراوان با بیان اینکه تلاش پلیس برای دستگیری این مالخر با جدیت ادامه دارد، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند.

دستگیری قاتل فراری کمتر از 2 ماه در ایرانشهر

دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: بنا بر گزارش قتلی در 21 آذرماه امسال در یکی از روستاهای ایرانشهر و اطلاع از مخفیگاه متهم در این شهرستان، شناسایی و دستگیری وی به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی ایرانشهر افزود: با تحقیقات و بررسی‌های انجام شده کارآگاهان، مشخص شد متهم که مردی 40 ساله بوده بعد از ارتکاب به قتل از طریق شلیک گلوله، از محل متواری شده است.

وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی از سکونت این قاتل فراری در یکی از محلات شهرستان با خبر شدند و پس از هماهنگی با مقام قضایی، محل اختفای قاتل را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.