معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست با بیان اینکه برای نجات خلیج گرگان زمان را از دست داده‌ایم، گفت: جلساتی که باید برای مدیریت و کنترل مسائل خلیج گرگان باشد پیش از این باید اتفاق می‎افتاد و انتظار ما این است که سریع‌تر تصمیم‌گیری شود.

به گزارش مرور نیوز، پروین فرشچی عصر امروز در جسله نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله که در دفتر استاندار گلستان برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه و کمیته در خصوص یک منطقه صحبت می‎کنیم که تاریخچه آن مشخص است و مجموعه زاغمرز، تالاب میانکاله و خلیج گرگان در آن دیده شده است.

وی درباره گلایه استاندار گلستان نسبت به نام بردن از خلیج گرگان تحت عنوان تالاب میانکاله اظهار داشت: همکاران ما به دنبال این نیستند که خلیج گرگان را تالاب میانکاله مطرح کنند و براساس اینکه این مجموعه به عنوان میانکاله مطرح شده این موضوع را بیان می‎کنند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: کارشناسان در این جلسه موضوعاتی مانند احیاء، علاج بخشی خلیج گرگان را بیان کردند و توصیه من این است که این موضوع در نام این کمیته نهادینه شود و تا اشتباهی پیش نیاید.

فرشچی گفت: این کمیته بزرگ با هدف و اعضایی که دارد نسبت به راهکارهای کوتاه مدت برای نجات خلیج گرگان به نتیجه نخواهد رسید و نیاز است برای اینکه زمان را از دست ندهیم و در مدت 15 تا 20 روز کاری راهکار اولیه و کوتاه مدت برای خلیج گرگان تبیین شود.

وی بیان داشت: در ذیل این کمیته زیر گروه تخصصی متشکل از 6 تا 7 نفر تشکیل شود و به صورت منظم این افراد با هم نشست داشته باشند و چند راهکار فوری را برای خلیج گرگان پیدا کنند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور به اهداف کارگروه و اعتبارات آن تاکید کرد و افزود: مجری اجرای طرح نجات خلیج گرگان باید کسی باشد که خارج از مسائل سازمانی باشد و بتواند در 24 ساعت شبانه روز وقت خود را برای این مهم بگذارد.

فرشچی با بیان اینکه باید نجات خلیج گرگان را به عنوان یک پروژه ملی دنبال کنیم، افزود: استاندار گلستان توجه‎اش به مسائل محیط زیستی معطوف است و این جای حرسندی دارد که استاندار این استان نسبت به نجات خلیج گرگان آنقدر دغدغه‎مند است.

وی با بیان اینکه برای نجات خلیج گرگان زمان را از دست دادیم، افزود: جلساتی که باید برای مدیریت و کنترل مسائل خلیج گرگان باشد پیش از این باید اتفاق می‎افتاد و زمان را از دست دادیم و انتظار ما این است که از جلسات بعدی نسبت به مسائل تصمیم‌گیری شود و مصوبه‎ای دولت در این راستا ابلاغ کند و مسئله نجات خلیج گرگان زودتر رقم بخورد.