مدیرکل ثبت احوال مازندران از هوشمند شدن 770 هزار قطعه کارت ملی در استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، علی رجبی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری ادارات ثبت‌احوال مازندران که در سالن کنفرانس اداره گمرکات استان در نوشهر برگزار شد با اشاره به اینکه در کل کشور از 15 تا 20 میلیون کارت ملی هوشمندی که قول داده بودند، سهم مازندران 640 هزار قطعه بود، اظهار کرد: تاکنون 770 هزار قطعه کارت هوشمند ملی صادر شد .

وی افزود: با این شرایط درمجموع از سال 92 که صدور کارت را آغاز کردیم تاکنون یک‌میلیون و 200 هزار نفر ثبت‌نام برای دریافت کارت ملی هوشمند داشتیم که از این تعداد، 350 هزار نفر هنوز کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکردند ولی تا پایان امسال ضمن انجام ثبت‌نام‌های جدید، کارت افرادی که قبلاً ثبت‌نام کرده بودند را نیز تحویل می‌دهیم .

مدیرکل ثبت‌احوال مازندران واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در مازندران 2 میلیون و 700 هزار نفر اعلام کرد و گفت: درگذشته به علت کمبودهای کارت، کارها تا حدودی عقب افتاد ولی امروز کارت اولیه را ظرف مدت یک‌ماهه به متقاضیان تحویل می‌دهیم و از سال آینده صدور کارت ملی هوشمند به‌روزرسانی می‌شود .

این مسئول تصریح کرد: در بحث شناسنامه تاکنون 145 هزار شناسنامه را تعویض کردیم و در کل استان به‌طور 24 ساعته تحویل داده می‌شود و احتمال دارد یک روز با تأخیر توسط پست تحویل شود .

رجبی اظهار کرد: مازندران جزو معدود استان‌هایی است که شناسنامه یک‌روزه صادر می‌کند و به‌اندازه کافی نیز در خزانه اداره ثبت‌احوال مازندران شناسنامه خام موجود است و بنابراین متقاضیان در این زمینه نگرانی نداشته باشند .