فرماندار دلفان گفت: نخستین محموله جمعیت هلال احمر برای کمک‎رسانی به حادثه‎دیدگان بحران برف وارد این شهرستان شد.

به گزارش مرور نیوز، جعفر طولابی اظهار کرد: این محموله که شامل اقلام غذایی، برنج، چای، قند، روغن مایع، کنسرو ماهی و لوبیا و پتو است، به دستور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به منطقه ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: اقلام یاد شده توسط امدادگران میان ساکنان حادثه دیده در روستاهای میربگ جنوبی و کاکاوند توزیع می‎شود.

فرماندار دلفان بیان کرد: مدیرکل جمعیت هلال احمر استان لرستان در تماس تلفنی علت عدم حضور خود در جلسه ستاد بحران دلفان را انجام یک ماموریت ویژه عنوان و تاکید کرد در امدادرسانی به مردم دلفان کوتاهی نخواهیم کرد.

طولابی با اشاره به جمع‎آوری آمار و اطلاعات احتمالی بارش برف اخیر در دلفان تصریح کرد: بلافاصله پس از بازگشایی محورهای روستایی اکیپ‎هایی از دستگاه‎های اجرایی به مناطق روستایی اعزام و پس از رصد کمبودها، نارسایی‎ها و خسارات احتمالی وارد آمده، اطلاعات لازم را جمع‎آوری و در اختیار ستاد بحران شهرستان قرار می‎دهند.

وی با انتقال از کمبود تجهیزات دلفان در زمان وقوع حوادث احتمالی افزود: با وجود وسعت این شهرستان و تعداد روستاها، امکانات موجود با حجم کار و پوشش 1150 کیلومتر راه روستایی و 200 کیلومتر راه اصلی در تناقض هستند، بر این اساس خرید تجهیزات و ملزومات از طریق وزارتخانه‎های مربوطه و جمعیت هلال احمر ضروری است.

فرماندار دلفان به کمبودهای موجود در حوزه بهداشت و درمان نیز اشاره و اظهار کرد: کادر درمانی و تجهیزات مورد نیاز از قبیل آمبولانس و نیروی متخصص در شرایط عادی هم جوابگوی نیاز این شهرستان نیست، حال آنکه در شرایط بحرانی وضعیت به مراتب دشوار می‎شود.

طولابی عنوان کرد: احداث ساختمان اورژانس 115 تاکنون تنها 25 درصد پیشرفت کاری دارد، بنابراین تسریع در روند ساخت و تکمیل آن ضرورتی انکار ناپذیر به شمار می‎رود.