امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های توسعه فرهنگی در جامعه، گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش ارزش‌های فرهنگی و دینی انقلاب اسلامی را ترویج کنند.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله«محمدرضا ناصری» درخطبه‌های این هفته 15بهمن ماه نماز جمعه یزد، با بیان این‌ که ائمه و ولایت فقیه ریسمان محکمی هستند که انسان‌ها را به سعادت و رستگاری می رسانند، اظهار کرد: کوتاهی در نمازها و اعمال دینی انسان را از راه خدا و ائمه اطهار دور می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ولادت حضرت زینب(س)،گفت: ایشان یکی از ستاره‌های درخشان آسمان امامت و ولایت هستند که سختی‌های زیادی را تحمل کردند.

ناصری با اشاره به ضرورت توجه به ویژگی رفتاری حضرت زینب(س) افزود: عظمت حضرت زینب در راستای حمایت از ولایت، امامت و ایستادگی در برابر مستکبران و ظالمان وصف ناشدنی است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: زنان و دختران می‌توانند حضرت زینب(س) را به عنوان الگوی رفتاری خود قرار داده و سعی کنند از آموزه‌های ایشان در راه رسیدن خدا استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد شغل پرستاری، بیان کرد: این که روز ولادت حضرت زینب را به عنوان روز پرستار نامیدند نشان دهنده اهمیت و ویژگی این شغل سخت است.

وی با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در حمایت از ارزش‌های اسلامی مکتب ناب‌محمدی، اظهارکرد: در انقلاب اسلامی ایران هم زنان با حفظ حجاب، صبوری و پایداری دینی انقلاب را یاری کردند.

ناصری‌ حفظ حجاب توسط زنان مسلمان را ایستادگی در برابر توطئه‌های شوم مستکبران جهان دانست و خاطرنشان کرد: دختران و زنان نسل جدید عشق به دین و انقلاب را از مادران و خواهران انقلابی خود بیاموزند.

امام جمعه یزد در ادامه خطاب به زنان و دختران جوان گفت: ایمان به خدا، تعهد به دین و تربیت فرزندان صالح، نقش مهمی درسلامت زندگی و پایداری محبت بین زوجین ایفا می‌کند.

وی توسعه فرهنگی را مستلزم ترویج ارزش‌های دینی و انسانی انقلاب واسلام دانست و بیان کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی بیش از پیش ترویج ارزش‌های دینی و فرهنگی انقلاب و اسلام ناب محمدی را در دستور کار خود قرار دهند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی جایگاه واقعی انسانی را به ملت ایران و دیگر مردم جهان معرفی کرد.

وی در پایان انقلاب اسلامی را حکومت قرآن دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای اجرای فرامین قرآن بنا شده است.