ائمه جمعه استان‌های جنوب استان تهران تأکید کردند: کسانی که به دشمن لبخند زدند و به او اعتماد کردند امام امت(ره) و این انقلاب را به درستی نشناخته‌اند؛ چرا که امام (ره) در مقابل دشمن کوتاه نیامد و با صراحت از آن‌ها اعلام برائت می‌کرد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه‌های امروز نماز عبادی- سیاسی جمعه پس از دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: در امر ازدواج باید طرفین هم‌کفو هم باشند، به ویژه از لحاظ مذهبی باید در یک سطح قرار داشته باشند؛ چرا که ایمان و اعتقادات طرفین تأثیرات بسیاری در زندگی آن‌ها دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از معیارهای ازدواج حُسن‌خلق طرف مقابل می‌باشد تصریح کرد: همسر خوش‌اخلاق سبب آرامش خانواده می‌شود و پرخاشگری و بداخلاقی خانواده را دچار مشکل می‌کند، همچنین ارزش زن مؤمن، صالح و محجبه با مادّیات قابل قیاس نیست و در مقابل اگر ایمان نداشته باشد خاک از او باارزش‌تر است.

امام جمعه موقت ورامین سپس ضمن اشاره به طرز فکر نادرست برخی خانواده‌ها نسبت به تأثیر مهریه بالا در دوام زندگی مشترک عنوان کرد: مهریه یکی از حقوق زن است که برعهده مرد است؛ اما این‌گونه نیست که مهریه بالا سبب خوشبختی وی شود، چنانچه پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند بهترین شما زنی است که مهریه کمتری داشته باشد.

محمودی سپس ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آتش‌نشانان در فاجعه ساختمان پلاسکو تصریح کرد: این عزیزان زحمتکش در این حادثه ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشتند؛ اما باید ابعاد مختلف این حادثه نیز مورد توجه قرار گیرد تا از حوادث بعدی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: قسمتی از این حادثه متوجه مدیران کشور است و سهل انگاری‌هایی در این زمینه صورت گرفته است و از بُعد دیگر هم کوتاهی مردم مشاهده می‌شود؛ چرا که استانداردهای لازم را در ساخت و سازها و به کار بردن موارد ایمنی رعایت نمی‌کنند.

امام جمعه موقت ورامین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیّت توجه به بخش تولید در کشور عنوان کرد: باید از فرصت‌های موجود در رفع موانع تولید استفاده کنیم و با دفاع از تشکل‌های کارگری از حقوق این قشر مظلوم و زحمتکش، مانع ضایع شدن حقوق آن‌ها شویم.

محمودی در ادامه ضمن اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن گفت: این پیروزی ثمره خون شهدا و یکی از الطاف الهی بود، که امام خمینی(ره) با کمک خداوند و همکاری بی‌دریغ مردم، آن را به پیروزی رساند.

وی با بیان اینکه برخی از این قافله انقلاب جا ماندند اظهار داشت: کسانی که به دشمن لبخند زدند و به او اعتماد کردند امام امت(ره) و این انقلاب را به درستی نشناختند؛ چرا که امام (ره) در مقابل دشمن کوتاه نیامد و با صراحت از آن‌ها اعلام برائت می‌کرد.

امام جمعه موقت ورامین سپس ضمن تأکید بر نیاز به بررسی اندیشه‌های امام(ره) تصریح کرد: امام(ره) ارزش زیادی برای مستضعفین قائل بود و زندگی ساده و به دور از اشرافی‌گری را به زندگی پرزرق و برق ترجیح می‌داد، و آن را برتر می‌دانست، برخلاف برخی مدیران امروز که با ضایع کردن حقوق مردم در پی دریافت‌های نجومی بوده و به برخلاف اندیشه‌های امام راحل عمل می‌کنند.

محمودی در پایان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر خاطرنشان کرد: کمیته‌های 18‌گانه دهه فجر انقلاب اسلامی با تدارک برنامه‌های مختلف آماده برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسمات این ایام هستند و از مردم هم می‌خواهیم تا با شرکت در این برنامه‌ها دهه فجر را بیش از پیش گرامی بدارند.

دهه فجر امسال با نام دهه فجر فاطمی برگزار شود

حجت‌الاسلام سیدحسین امیری امام جمعه قیام‌دشت در خطبه‌ نخست نماز عبادی- سیاسی این هفته با بیان اینکه مشکلات امروز جامعه ما در گِرو کم توجهی به قرآن است اظهار داشت: افراد در جامعه ما نسبت به قرآن آن‌طور که باید و شاید توجه ندارند و برخی افراد هم که بدون دقت قرآن را می‌خوانند، معانی و نکات قرآن را درک نمی‌کنند.

وی افزود: اگر همه مسلمانان جهان به قرآن عمل کرده بودند، وضعیت مسلمانان این‌گونه که ما شاهد آن هستیم، در افغانستان، یمن، عراق، سوریه، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی نبود؛ اگر به آیاتی از قرآن که تأکید بر وحدت داشت، عمل کرده بودیم مشکلات جهان اسلام به این اندازه زیاد نمی‌شد.

امام جمعه قیام‌دشت در خطبه دوم نماز عبادی- سیاسی این هفته قیام‌دشت ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام ‌اللّه دهه مبارک فجر تصریح کرد: ایام مبارک دهه فجر در قیام‌دشت همانند سال‌های گذشته باشکوهی خاص در همه مساجد سطح شهر برگزار می‌شود،که ما تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر را به فال نیک گرفته و سعی می‌کنیم که در برگزاری مراسم‌های خود در این ایام، حرمت شهادت حضرت فاطمه الزهرا( س) را حفظ کرده و دهه فجر امسال را با نام دهه فجر فاطمی برگزار کنیم.

امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسم تحلیف رئیس‌جمهور آمریکا گفت: دونالد ترامپ در مراسم تحلیف خود، ورود اتباع 7 کشور دنیا سوریه، لیبی، عراق، یمن، سودان، سومالی و ایران به آمریکا را ممنوع اعلام کرد، کشورهایی که اکثریت آن‌ها به طور مستقیم و غیرمستقیم و با حمایت آشکار و گسترده آمریکا ویران شدند.

امام جمعه قیام‌دشت همچنین حادثه پلاسکو را تلخ و عبرت‌آموز دانسته و افزود: حادثه پلاسکو ذهن همه مردم ایران را به خود مشغول کرده است، آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو در قلب تهران، با توجه به خسارت‌هاى جانى و مالى، قلب هر انسان نوع‏‌دوست و به‏ ویژه تمامى ایرانیان با هر نوع فکر و عقیده‌‏اى را به درد آورد. در این حادثه دلخراش، از یک‏سو اوج ایثار و فداکارى آتش‏نشانان قهرمان به نمایش درآمد و از سوى دیگر خانواده‏‌های بسیاری داغدار عزیزان خود شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر حادثه بزرگی، به اندازه بزرگ‌اش درس‌‏ها و عبرت‏‌هاى بزرگ و فراوانى به همراه دارد؛ اما آنچه بسیار مهّم و باارزش است، توجه جدى مسئولان کشور در تمامى سطوح و همه آحاد مردم به این درس‌‏ها و عبرت‏‌ها است؛ از همین‌رو این حادثه را نباید به فراموشى سپرد و به راحتى از کنار آن عبور کرد. باید بر روى این حادثه تأمل کرد و از درس‌‏هاى آن عبرت گرفت.

مدیران بی‌درد، مرفه و غرب‌زده سودی برای نظام اسلامی ندارند

حجت‌الاسلام حجت‌اللّه اسماعیلی امام جمعه قرچک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: شرط رونق فضیلت‌ها و ضامن عزّت و سعادت جامعه تقواست و همه بدبختی‌ها و بیچارگی‌ها در جامعه اسلامی به خاطر دوری از اسلام اصیل و راستین است.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از عوامل انحراف، انحطاط و غفلت بندگان رشد یک بُعدی با دید مادی در دنیاست، امروز علت اصلی چالش‌های اجتماعی، ناامنی، ظلم و فساد و تخریب خانواده‌ها رشد علمی و اقتصاد بدون معنویت است، دانش و اقتصاد بی‌هدف، ترویج قدرت‌طلبی است و صرفاً برای سود فردی،گروهی و تحکیم سیاست نظام سلطه است.

امام جمعه قرچک افزود: اگر بخواهیم از همه مشکلات و بن‌بست‌ها خارج شویم باید مدیریت دستگاه‌ها را اصلاح کنیم، ما به مدیران اسلامی نیاز داریم، مدیران بی‌درد، مرفه و غرب‌زده هیچ سودی برای نظام اسلامی ندارند، سیاستگذاری آن‌ها در مسئله اقتصادی با مبانی لیبرالیستی است، مبانی آن‌ها در مسئله فرهنگی، ماتریالیستی و سکولاریستی است، آن‌ها با بیت‌المال اسلامی و بودجه اسلامی به جنگ اسلام ناب محمدی(ص) می‌روند.

اسماعیلی تصریح کرد: موضع مقاومت، موضع ابراهیمی است، حضرت ابراهیم(ع) با تکیه بر قدرت خداوند و برهان عقلی عالی در مقابل استکبار ایستاد، کدام قانون و منطق عقلی می‌گوید راه درست، صحیح و رشد را رها کنید، کدام قانون و منطق عقلی می‌گوید دانش پیشرفته و تکنولوژی و‌ فناوری مدرن را رها کنید و به عقب برگردید.

وی با اشاره به اتخاد صحیح الگوی مدیریت سیاست گفت: اقتصاد درونی و مقاومتی بر محور ظرفیت‌های داخلی است، نه اینکه چرخه تولید را تعطیل کنید و برعکس فرهنگ بیگانه را رواج دهید و ارزش‌ها و اصول را به امان خود واگذارید؛ چرا تفکر نیچه‌ای و فرویدی را الگوی مدیریت سیاست خود قرار می‌دهید.

امام جمعه قرچک با بیان اینکه اسلام‌ستیزی سیاست ثابت و همیشگی استکبار است اظهار داشت: روز به روز گستاخی دشمن بیشتر می‌شود، مکافات برجام افزوده می‌شود، رکود و جمود روح را از جامعه گرفته است؛ ولی عده‌ای با چنگ و دندان ستون‌های پوسیده برجام را نگه می‌دارند، کاری به برجام نداشته باشید؛ چرا دست روی دست گذاشتید و آیه یأس می‌خوانید، چرا برای نسل نو این مردم نقشه‌ها می‌کشید و گاهی برادران شیطان می‌شوید و افکار انحرافی را رواج می‌دهید، ای کاش در پرداخت وام‌های نجومی هم سخت می‌گرفتید؛ چرا به فریاد تولیدکنندگان و کارگران اخراجی کارخانجات توجه نمی‌کنید.

اسماعیلی در ادامه ضمن گرامیداشت دهه فجر تصریح کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی است که به اهداف انقلاب توجه کنیم، جشن انقلاب را با برنامه‌های لهو و لعب و ترویج فرهنگ مبتذل اشتباه نگیریم، مشکلات مردم را حل کنیم، چند مصوبه ارزشی و انقلابی داشته باشیم.

بدعهدی آمریکا در برجام، ملت ایران را شگفت زده نکرده است

حجت‌الاسلام عباس مرادی امام جمعه موقت شهرستان پاکدشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت شهادت آتش‌نشانان غیور کشور عزیزمان به محضر امام عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران اظهار داشت: ریزش ساختمان پلاسکوی تهران مصیبت بزرگی بود و در این چند روز خانواده‌های این عزیزان به ویژه شهید آتش‌نشان شهرستان پاکدشت، بهنام میرزاخانی صبر و شکیبایی فراوانی کردند که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه مردم هیچ‌گاه رشادت‌های غیورمندان آتش‌نشان را فراموش نخواهند کرد افزود: ملت ایران اسلامی در این مصیبت فرزندان فداکار آتش‌نشان خود، داغدار شدند، و مردم ما هیچ‌گاه رشادت‌های فرزندان خود را فراموش نمی‌کنند.

امام جمعه موقت شهرستان پاکدشت ضمن تبریک فرا رسیدن یوم‌اللّه دهه فجر گفت: حقیقتاً پیروزی انقلاب اسلامی نعمت بزرگی برای ملت ایران بوده است، هر نعمتی شکری دارد و شکرگزاری نظام مقدس اسلامی این است که برای شناخت و حفظ دستاوردهای نظام تلاش کنیم و دست از تلاش برنداریم و شهدا را از خود ناامید نکنیم.

مرادی افزود: امام راحل به مسئله توجه به محرومان و محرومیت‌زدایی در کشور بسیار تأکید داشتند، این مهّم‌ترین مسئله‌ای است که هم مردم و مسئولان باید توجه خاصی به آن داشته باشند.

وی اظهار داشت: زمانی که شاه، جشن 2500 ساله خود را برپا کرد امام راحل در سخنرانی‌های خود فرمودند آقای شاه مگر شما زاغه‌نشینان را نمی‌بینید که اینگونه بیت‌المال را خرج می‌کنید.

امام جمعه موقت شهرستان پاکدشت با تأکید بر اهمیّت درک مطالب ذکر شده در فرمایشات امام راحل گفت: امام راحل یک روحانی بصیر بودند و بارها بر دشمنی آمریکا با ملت آزادی‌خواه ایران تأکید کردند و از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ نام بردند؛ چرا که بر این باور بودند که برای دشمنی استکبار به ویژه آمریکا با ملت‌های آزادی‌خواه پایانی وجود ندارد.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: امام راحل و شهدا از ما انتظار دارند تا با ماندن پای دستاوردهای نظام قدردان نظام اسلامی باشیم، نباید برجام را به سرنوشت کشور گره بزنیم، بلکه باید در مقابل دشمنان و با ایجاد صحیح اقتصاد مقاومتی در کشور در مقابل حیله‌های مستکبران بایستیم و امیدی به برجام نداشته باشیم؛ چرا که تاکنون ملت شریف ایران جز بدعهدی از آمریکا و سران اروپایی چیزی ندیده است.