قزوین- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: برخی بناهای تاریخی استان برای دسترسی معلولان مناسب نیست که باید قبل از ایام نوروز برای حل آن اقدام کرد.

به گزارش مرور نیوز ، جلسه ستاد هماهنگی سفر ظهر شنبه با حضور معاون عمرانی استانداری، مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیران دستگاههای اجرایی در سالن باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد.

جواد حضرتی در این جلسه گفت: به منظور آشنایی هتل داران استان با روشهای جدید هتل داری و تشریفات تور یک روزه ای برگزار شد و ضمن بازدید از یک هتل 5 ستاره استقبال خوبی صورت گرفت که در تغییر رویکرد فعالان این بخش موثر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: ذات پدیده گردشگری اقتصادی است و باید رقابت در آن محور باشد ودر این زمینه می توانیم نحوه اطلاع رسانی و جذب گردشگر را رصد کنیم و مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم.

دسترسی بناهای تاریخی قزوین برای معلولان مناسب نیست

حضرتی تصریح کرد: میزبانی از تور لیدرهای گردشگری جهان در قزوین تجربه موفقی بود که توانستیم رضایت میهمانان را جلب کنیم و در میان استانهای دیگر شاخص بودیم بویژه درروان سازی ترافیک گردشگران بسیار موفق عمل شد.

استفاده از تشکل های مردمی

وی بیان کرد: استفاده از تشکل های مردمی و انجمن های تخصصی در توسعه گردشگری نقش اساسی دارد و در ایام نوروز هم می توان با بهره گیری از توانمندی این گروه خدمات مناسبی ارائه کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان قزوین اضافه کرد:یکی از مشکلات ما این است که هنوز برخی بناهای تاریخی برای دسترسی معلولان مناسب نیست که باید برای آن تدبیر کرد.

وی گفت: مقرر شده تا کتابچه ای از مجموعه خدمات ارائه شده توسط دستگاهها تهیه شود لذا از نهادها درخواست می شود همه خدمات خود را اعلام کنند تا در این مجموعه گنجانده شود.

حضرتی اضافه کرد: برای شهرستانها نیز تهیه اقلام تبلیغاتی و معرفی ظرفیت های گردشگری باید به صورت متمرکز عمل کنیم تا کارها بهتر جلو برود.

دسترسی بناهای تاریخی قزوین برای معلولان مناسب نیست

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد:با اجرای طرح های مشترک و نظارت بر فعالیت مجتمع های گردشگری می توانیم خدمات مطلوب تری به مسافران ارائه کنیم.

در ادامه مدیران دستگاههای اجرایی دیدگاههای خود را برای برنامه ریزی و هماهنگی در امور ارائه کردند.