استاندار آذربایجان غربی گفت: راه اندازی موزه دفاع مقدس برای انتقال ارزش های این دوران به نسل های جدید انقلاب ضروری است و این موزه باید به سرعت تکمیل شود.

به گزارش مرورنیوز از ارومیه، قربانعلی سعادت در دومین جلسه استانی شورای هماهنگی حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی تاریخ پرافتخاری در دفاع از مرزهای ایران اسلامی دارد و تبیین این رشادت ها به نسل های جدید کاری ارزشمند و قابل توجه به شمار می رود.
وی اضافه کرد: مردم آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس نقش بی بدیلی را ایفا کردند که تقدیم 12 هزار شهید در این راه نشانگر این مدعاست.
وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت مردمی و سازمان های مردم نهاد برای احداث یادمان های شهدا اظهار کرد: مردم استان نشان داده اند، هرکجا که لازم باشد برای کمک آماده هستند و در این زمینه نیز بدون تردید می توانند حضوری فعال داشته باشند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به تاریخ پر افتخار و پرفراز و نشیب دفاع مقدس گفت: این دوران سرشار از رشادت ها، شجاعت ها، دلاورمردی ها، ایثار و از خودگذشتگی مردم در نقاط مختلف ایران اسلامی است و باید ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان ایران اسلامی در این دوران برای جوانان و نوجوانان به درستی بازگو شود.
سردار محسن تیموری افزود: ساخت و ساز در بخش سخت افزاری موزه دفاع مقدس آذربایجان غربی در ارومیه به اتمام رسیده و تنها بخش نرم افزاری باقی مانده که با تخصیص اعتبار به اتمام می رسد.
وی اظهار کرد: تاکنون 900 اثر شهدا، رزمندگان، جانبازان، آزادگان و ادوات نظامی و همچنین 40 هزار برگ سند عکس و فیلم مربوط به دفاع مقدس جمع آوری شده است.
وی بیان کرد: سناریوی موزه آرایی در پنج مقطع زمانی قبل از انقلاب، حین انقلاب، قبل جنگ تحمیلی، در هشت سال دفاع مقدس و بعد از جنگ تهیه می شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت تکمیل پارک موزه دفاع مقدس ارومیه گفت: این پارک به عنوان ایستگاه نخست راهیان نور منطقه مورد توجه بوده که برای تکمیل به تجهیز مبلمان داخلی پارک، نورپردازی، نصب تندیس و آثار هنری، جانمایی ادوات نظامی و نیز الحاق پارک حاشیه رودخانه طلائیه به پارک موزه نیاز دارد.