استاندار اصفهان گفت: طرح جامع گردشگری دهکده هزار چشمه سمیرم توسط شرکتی سرمایه‌گذار در منطقه سمیرم با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲۰ هزار میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، زرگرپور در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اظهار داشت: در قالب طرح آمایش سرزمین، گردشگری به ‌عنوان یکی از اصلی‌ترین محورهای توسعه استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از طرح‌های توسعه گردشگری استقبال می‌کنیم، افزود: مدیریت استان تلاش می‌کند که گردشگران داخلی و خارجی را به استان هدایت کند که در بخش گردشگری درمانی، طبیعی، میراثی، ورزشی و غیره سرمایه‌گذاری نمایند که در این راستا تمهیدات و تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به دو طرح گردشگری عظیم در استان که در این جلسه مورد بحث قرار گرفته است، تصریح کرد: دو طرح بزرگ گردشگری سد قره قاچ در شهرستان سمیرم و سد باغکل در شهرستان خوانسار می‌تواند در توسعه گردشگری این مناطق مؤثر باشد.

وی از تصویب کامل طرح بزرگ گردشگری سد قره قاچ در شهرستان سمیرم خبر داد و گفت: متأسفانه به دلیل برخی مشکلات اداری، تصویب این طرح ۵ سال به طول انجامید.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، زرگرپور گفت: طرح جامع گردشگری دهکده هزار چشمه سمیرم توسط شرکت سرمایه‌گذاری الماس هشت‌بهشت در منطقه سمیرم در کنار سد قره قاچ با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲۰ هزار میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.

وی این منطقه را بسیار زیبا، وسیع و بسیار خوش‌منظر خواند و گفت: در این منطقه هم منظر طبیعی سد و هم کوهستان را مشاهده خواهیم کرد.

استاندار اصفهان افزود: توسعه‌ این منطقه در فاز اول ۹۰ هکتار و در ادامه تا ۶۰۰ هکتار صورت خواهد گرفت که ۲ هزار و صد اشتغال را به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح ۷ سال به طول خواهد انجامید و سرمایه‌گذار این طرح یکی دو سال است که در منطقه حضور دارد و در حال فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است و با مردم ارتباط خوبی برقرار کرده است و به عبارتی منطقه را از بعد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برای اجرای این طرح مساعد کرده است.