وضعیت عرضه قیر و وکیوم باتوم تولیدی پالایشگاه اصفهان به متقاضیان و همچنین مشکلات واحدهای تولیدی و بسته بندی قیر در جلسه‌ای به ریاست استاندار اصفهان بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه بررسی وضعیت عرضه قیر و وکیوم باتوم تولیدی پالایشگاه اصفهان به متقاضیان و همچنین مشکلات واحدهای تولیدی و بسته بندی قیر، اظهار کرد: اصفهان بزرگترین تولید کننده قیر است و تولیدات استان باید ابتدا در استان مصرف و سپس به خارج از استان ارسال شود.

وی با بیان اینکه پالایشگاه جی اصفهان و پالایشگاه نفت پاسارگاد در کنار واحدهایی قرار گرفته‌اند که ایجاد اشتغال می‌کنند و به نوعی تقسیم کار صورت گرفته است، گفت: مدیریت استان موظف است نرخ بیکاری را کاهش دهد و باید تولیدات استان در اصفهان مصرف شود تا بتوانیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

استاندار اصفهان افزود: براساس همه این مجوزها باید آنچه به عنوان قیر تولید می‌شود بخشی به تعهدات قراردادی داده شود و بخشی در بخش خصوصی توزیع شود که باید در کارگروهی به ریاست مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری و نماینده انجمن قیر پالایشگاه جی و پاسارگاد و اتاق بازرگانی درصدتخصیص مشخص شود.

زرگرپور با تاکید بر اینکه باید همه تعهدات مربوط به فروش قیر رعایت شود، گفت: براساس سهمیه تخصیص که در کارگروه مشخص می‌شود باید قیر به متقاضیان خصوصی و واحدهای قراردادی تحویل داده شود.

وی اضافه کرد: باید مشخص شود که پالایشگاه در رابطه با ضوابط و مقررات قانونی عمل می‌کند یا نه، ولی دلیل نمی‌شود که پالایشگاه مسئولیتی نداشته باشد.