قزوین- استاندار قزوین گفت: با برنامه ریزی عملیاتی برای اشتغال معتادان بهبودیافته می توانیم از بازگشت دوباره این افراد به دام اعتیاد جلوگیری کنیم.

به گزارش مرور نیوز، فریدون همتی درجلسه شورای هماهنگی مواد مخدر که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: برنامه ریزی عملیاتی برای رها شدگان از اعتیاد باید دراولویت باشد زیرا ایجاد اشتغال برای این افراد می تواند مانع برگشت دوباره آنها به اعتیاد باشد.

همتی افزود: دولت همه توان خود را برای مقابله با اعتیاد و بازگشت افراد معتادبه شرایط عادی و طبیعی زندگی به کار گرفته که حمایت از مراکزدرمان و نگهداری و اجرای دوره های بازپروری برای معتادان متجاهر و کارتن خواب در این راستا صورت می گیرد.

استاندارخاطرنشان کرد: اعتیاد یکی از معضلات و دغدغه های جدی کشور است که هزینه های زیادی به دولت تحمیل می کند وباید در پیشگیری از آن جدی باشیم و امکانات موجود را درست بکار گیریم.

وی گفت: همجواری با بزرگ ترین تولیدکننده مواد مخدر در جهان ناخواسته بخشی از جامعه ما را به بلای خانمان سوز اعتیاد گرفتار کرده و پیشگیری و آگاهی بخشی به خانواده ها و جوانان و نوجوانان در رابطه با اعتیاد یکی از فعالیت های مهم دولت در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی است.

استاندار بیان کرد: در زمینه مقابله با اعتیاد باید شعار «پیشگیری بهتر از درمان است» را عملیاتی کنیم و با هم فکری و تعامل و استفاده از راهکارهای عملی در این مسیر گام برداریم.

وی با اشاره به برنامه های وزارت کشور برای مقابله با مصرف مواد مخدر گفت: در حال حاضر هر 6 ماه یک بار از سوی وزیر کشور گزارش جامعی در این خصوص به مقام معظم رهبری ارائه می شود و معظم له نیز با ذکاوت خاصی پیگیر این گزارش ها هستند و تاکید جدی در رابطه با برنامه های مربوط به این حوزه دارند.

ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته در قزوین جدی گرفته می شود

همتی افزود:به فرموده مقام معظم رهبری در این زمینه نبایدغفلت کنیم به همین دلیل با نگاه روزمرگی نمی توان برای مقابله با اعتیاد گام های جدی و اثربخش برداشت.

استاندار قزوین در ادامه خواستار برنامه ریزی برای اشتغال بهبود یافته و رهاشدگان از بند اعتیاد شد و گفت: این موضوع باید از اولویت های اساسی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باشد زیرا اشتغال برای این افراد می تواند مانعی برای برگشت دوباره آنها به سمت اعتیاد باشد.

همتی اظهارداشت: رها شدگان از بند اعتیاد بایدمورد احترام و تکریم جامعه قرار گیرند و در برنامه های آموزشی و ترویجی برای رهاسازی سایر گرفتاران این معضل اجتماعی شرکت کنند.

استاندار گفت:باید از تجربه موفق سایر استان ها در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری ازاعتیاد بهره گیریم.

در استان قزوین 122 مرکز برای درمان و نگهداری معتادان فعالیت می کند.