رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان و پکن در پروژه‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری و تامین مالی طرح‌های اقتصادی می‌توانند همکاری نزدیکی داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان  ، سهل‌آبادی در دیدار با هیات تجاری پکن چین گفت: استان اصفهان دارای 8 هزار و 500 واحد صنعتی،یک هزار واحد معدنی و 07 شهرک صنعتی و 100  دانشگاه می تواند روابط نزدیکی با پکن  برقرار کند.

وی اضافه کرد:استان اصفهان در  زمینه‌های  تولید مشترک موتورسیکلت برقی،بازیافت پسماندها،تولید انرژی‌های نو و سرمایه‌گذاری در زیرساخت بخش گردشگری می تواند با سرمایه‌گذاران چینی همکاری داشته باشد.

سهل‌آبادی با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی اصفهان گفت:شرکت‌های چینی می‌توانند در بخش محصولات جنبی کشاورزی با تولیدکنندگان استان اصفهان همکاری مشترک داشته باشند.

وی خواستار تشکیل کمیته مشترک بین اصفهان و پکن باهدف معرفی فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری دو طرف شد و گفت:تفاهم‌نامه همکاری  باید اجرایی شود .

ژیناگ هانگ  Zhaojin Huang   رییس  انجمن توسعه همکاری چین در آسیا در این دیدار گفت: ایران و چین یک دوستی عمیق در طول تاریخ داشتند و تاریخچه جاده ابریشم بخشی از این رابطه را تشکیل می‌دهد. 

وی هدف از سفر به اصفهان را شناسایی فرصت‌های  سرمایه‌گذاری و پروژه‌های تامین مالی  خبر داد و گفت:مرمت و بازسازی آثار تاریخی ،جاده‌سازی و پروژه‌های ساختمانی ازجمله زمینه‌های همکاری پکن  اصفهان است.

هانگ  به فعالیت اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین اشاره کرد و گفت: این اتاق می تواند فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران را به سرمایه‌گذاران چین معرفی کند.

رییس  انجمن توسعه همکاری چین در آسیا با اشاره به برگزاری همایش تجارت ایران و چین و انجام توافقات تجاری  و سرمایه‌گذاری  بین دو کشور  گفت:روابط اقتصادی چین و ایران به‌صورت استراتژیک است و از طریق انجمن‌ها و اتاق‌های بازرگانی قابل‌پیگیری است.