شهردار قم با تاکید بر این که اقتضائات قم در برنامه‌های شهرداری پیگیری و رعایت می‌شود، گفت: بیش از پنج هزار میلیارد ریال طرح عمرانی تا اردیبهشت امسال در قم کلنگ زنی می شود.

به گزارش مرور نیوز، سید مرتضی سقائیان‌نژاد روز شنبه در دیدار با شماری از علما و مراجع تقلید، افزود: کلنگ‌زنی بیش از هشت مجموعه فرهنگی و تفریحی و 20 زمین روباز ورزشی از جمله این طرح هاست.

وی همچنین تهاتر و تسویه بخش عمده بدهی‌های شهرداری قم را مورد توجه قرار داد و گفت: شهرداری در گذشته برنامه‌ جامعی نداشت و طی این مدت برنامه قم 1400 را تدوین کردیم و سال گذشته این برنامه به تصویب شورای اسلامی شهر قم رسید.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری در حال حاضر براساس نقشه راه حرکت می‌کند گفت: 14طرح کلان نیمه تمام داشتیم که تا 2 ماه آینده تمام این طرح ها تکمیل می شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

شهردار قم از ایجاد بیش از 300 هکتار فضای سبز در شهر قم خبر داد و افزود: سعی داریم شاخص‌های زیست محیطی شهر قم را به استانداردهای لازم برسانیم.

سقائیان نژاد با تاکید بر ضرورت افزایش ماندگاری زائر در شهر قم گفت: تکمیل باغ پرندگان و آکواریوم بزرگ شهر قم در دستور کار شهرداری است.

وی همچنین تصریح کرد: در نوروز نیز ستاد نوروزی فعال شده و در سه بوستان به عنوان کمپ اصلی به زائران و مسافران نوروزی خدمت رسانی می شود.

وی با تاکید بر حذف چادرخواب در سطح شهر در ایام نوروز بیان کرد: خوشبختانه از آغاز نوروز تاکنون نظم و سامان خوبی در شهر برقرار بوده است.

شهردار قم همچنین با تاکید بر زمینه‌سازی برای تجهیز ناوگان مترو و ورود آنها به شهر گفت: امسال 15 واگن وارد شهر قم می شود و تمام تلاش ما بر این است که مرحله نخست مترو را امسال راه اندازی کنیم.

سقائیان نژاد با اشاره به احیای اجرای خط دوم مترو در قم گفت: این طرح نیز در مرحله مطالعات است و اقدام های اجرایی آن امسال آغاز می‌شود.
انتهای پیام