اردبیل – رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از تعطیلی 29 مکان و مرکز تولید و توزیع غیربهداشتی و فاقد صلاحیت طی تعطیلات نوروزی در این استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز قدرت اخوان اکبری تصریح کرد: بسیج سلامت نوروزی از 25 اسفندماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و در عین حال فعالیت معاونت بهداشت از اول اسفندماه آغاز شده بود.

وی افزود: در این مدت 125 بازرس و کارشناس بهداشت محیط در قالب 12 اکیپ نظارت و 11 اکیپ بازرسی فعال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به بازدید از هشت هزار و 546 امکنه شامل رستوران‌های بین‌راهی و درون‌شهری، مراکز توزیع و تولید مواد غذایی و ... اضافه کرد: در مجموع 15 هزار و 997 بازدید انجام شده است.

اخوان اکبری به صدور 581 اخطار اشاره کرد و گفت: 181 فرد متخلف نیز در طی بازرسی‌ها شناسایی شدند.

وی به اخذ هزار و 359 نمونه از مواد غذایی صنعتی و سنتی اشاره کرد و گفت: در پی بازرسی‌ها 25 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته شناسایی شده که به زودی معدوم‌سازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به 888 مورد نمونه‌گیری از آب آشامیدنی نیز اشاره و تأکید کرد: در 99 درصد نمونه‌گیری‌ها آب از بهداشت و سلامت برخوردار است.

اخوان اکبری با اشاره به انجام سه هزار و 380 مورد کلرسنجی اضافه کرد: از آب استخرهای شنا و آب‌های گرم معدنی نیز نمونه‌گیری شده که در 95 درصد موارد مشکلی مشاهده نشده و در مابقی تذکرات لازم انعکاس یافته است.

وی افزود: از اول اسفندماه سال گذشته 176 بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها انجام شده و 22 هزار نفر- ساعت به منظور مراقبت بهداشتی و اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی فعالیت انجام شده است.