خرم آباد- استاندار لرستان گفت: انتظار داریم دولت یک سند جامع برای توسعه پایدار زاگرس میانی تهیه کند.

به گزارش مرور نیوز، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری لرستان با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه امسال با قوت و با یک توان مضاعفی باید به ادامه کار و تولید و اشتغال بپردازیم، اظهار داشت: سال گذشته لرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی بود و کارهای خوبی انجام شد و امسال برای تحقق آن نیازمند تلاش مضاعف مدیران هستیم.

وی با بیان اینکه تولید و اشتغال بدون سرمایه گذاری تحقق نمی یابد، تصریح کرد: باید بتوانیم سرمایه را یک ارزش تلقی کنیم و موانع سر راه سرمایه گذاری را برداریم.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه امنیت سرمایه گذاری از مسائل مهم است که شورای تامین استان این موضوع را در دستور کار خواهد داشت، افزود: اگر دنبال یک امنیت و عزت ملی هستیم و حتی اگر دنبال نجات از آسیب های اجتماعی هستیم لازمه آن داشتن اقتصاد قوی است.

بازوند با اشاره به اینکه لازمه یک اقتصاد قوی این است که مدیریت قوی داشته باشیم، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیران ریسک پذیر و پرکار و مدیرانی که شب و روز برای خدمت گذاری نشناسند هستیم.

وی با بیان اینکه در تولید و اشتغال مردم هم باید بیایند دخالت کنند و کمک کنند و اگر مردم وارد نشوند شاید توفیق نداشته باشیم، تصریح کرد: باید مردم را به سمت تولید سوق بدهیم.

استاندار لرستان ادامه داد: موانع سر راه تولید به دولتی ها در ادارات برمی گردد و مدیران به صورت جدی باید وارد این موضوع شوند.

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، اظهار داشت: خوشبختانه سمن ها در لرستان در مورد محیط زیست حساسیت ویژه دارند.

وی با بیان اینکه توقع داریم یک سند برای زاگرس مرکزی تهیه شود، تصریح کرد: دولت با محوریت سازمان حفاظت محیط زیست یک سند جامع توسعه پایدار برای زاگرس مرکزی تهیه کند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه زاگرس مرکزی سرمایه کشور است و اگر چالش ها را برطرف نکنیم این سرمایه دچار خلل می شود، افزود: مبارزه با ریزگردها نیازمند اعتبار ملی است و برای احیا تلاب ها نیز اعتبار می خواهیم.