مدیر فنی و حرفه ای شهرستان رزن از صدور 19 هزار و 500 کارت مهارت فنی و حرفه ای برای هنرجویان شهرستان رزن خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، ابراهیم اکبری کنعان با بیان اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان رزن طی سال گذشته 235 هزار 249 نفرساعت آموزش مهارت به متقاضیان و افرادجویای کار ارائه کرده است، گفت: طی سال گذشته در رشته های مختلف کارگران ساختمانی 202 نفر موفق به اخذ مدرک شده و برای بیمه شدن به اداره تامین اجتماعی معرفی شده اند.

وی اظهار داشت: تعداد 135 نفر در رشته قالی بافی و یک هزار و 855 نفر در آزمون های ادواری موفق به کسب گواهینامه مهارت شده اند.

مدیر اداره فنی و حرفه ای رزن عنوان کرد: 86 هزار و 530 نفر ساعت آموزش در کارگاه های ثابت شهری و 24 هزار و 235 نفرساعت آموزش روستایی در مرکز خواهران شهرستان رزن آموزش ارائه شده است.

وی از فعالیت 4 مرکز بازار محور با همکاری بخش خصوصی در شهرستان رزن خبر داد و گفت: فعالیت این مراکز در اشتغال شهرستان نقش به سزایی داشته است.

اکبری کنعان افزود: همچنین 6 آموزشگاه آزاد نیز در امر آموزش زیر نظر مرکز فنی و حرفه ای در شهرستان مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت: فنی و حرفه ای شهرستان رزن دارای 36 رشته در حوزه برادران و 18 رشته در حوزه خواهران است که در حال حاضر 13 کارگاه ثابت با 182 کارآموز در فنی حرفه ای رزن مشغول به مهارت آموزی هستند.

ابراهیم اکبری کنعان با بیان اینکه آموزش های ارائه شده در کارگاه های ثابت شهری 256 هزار و 109 نفر ساعت بوده است، افزود: آموزش های روستایی 51 هزار و 190 نفر ساعت، آموزش در صنایع 13 هزار و 908 نفر ساعت و آموزش سیار شهری 14 هزار و 42 نفر ساعت بوده است.

وی عنوان کرد: مراکز بازار محور در حوزه های آموزش، تولید، بازاریابی و فروش در رشته های عروسک سازی و خیاطی در شهرستان رزن فعال است.

مدیر فنی و حرفه ای رزن اظهار داشت: 19 هزار و 500 کارت مهارت در فنی و حرفه ای شهرستان رزن صادر شده است.