امام جمعه رفسنجان خواستار اصلاح شرایط ثبت‌نام کاندیدهای ریاست‌جمهوری شد و گفت: باید ساز و کاری ایجاد شود که این موضوع از حالت طنز خارج شود.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور در خطبه‌های نمازجمعه این هفته رفسنجان اظهار داشت: بهترین زاد و توشه که سرمایه ارزشمندی برای همه ما در عالم برزخ و قیامت است، تقواست.

وی به سبک زندگی سیاسی اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به تعیین سرنوشت خود، با حضور در صحنه‌های سیاسی یک زندگی سیاسی برای‌ ما حاصل شده است و کمتر فرد ایرانی است که از سیاست چیزی نداند.

وی با بیان اینکه آنچه که در رابطه با این موضوع مهم است بصیرت است که باید در رأس کار سیاسی باشد، ادامه داد: اگر در کار سیاسی بصیرت نباشد مصیبت و گرفتاری هم برای خود هم برای دیگران ایجاد می‌شود.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: همه مردم در همه طبقات شایسته است که اهل سیاست باشند و قدرت تحلیل و تشخیص را در خود ایجاد کنند که تا حدود زیادی حاصل شده است. البته اگر از افرادی راهنمایی گرفتید که راه سیاست را نشان دهند باید آن افراد مورد اعتماد باشند و آن افراد را بشناسید.

رمضانی‌پور با بیان اینکه برخی احزاب جنبه رهبری ندارند، تصریح کرد: عملکرد احزاب در این چندساله نشان داده که آنقدری که دل در گرو خارج از کشور دارند دل در گرو تعالی و سعادت ملت بزرگ ایران ندارند، اگرچه در زبان و نوشته ها تبعیت از ولایت می‌کنند اما در عمل نمی‌خواهند به مردم خدمت شود.

وی تصریح کرد: اینگونه احزاب خدمت به دشمن می‌کنند نه خدمت به ملت، لذا ما باید در این راستا اگر بخواهیم زندگی سیاسی ما خوب رقم بخورد باید به افرادی که می‌توانند ارائه طریق کنند مراجعه کنیم، از طرفی هم این افراد نباید ذی‌نفع باشند.

امام جمعه رفسنجان اظهار کرد: ملت ایران اسلامی که الحمدلله بزرگ‌مرجع تقلید و رهبری همراه با خردمندی و هوشمندی دارند و بهتر است در بعد سیاسی و سایر ابعاد از مشی ایشان استفاده کنیم و معمولاً در همه برهه ها رهبر گرانقدرمان ارائه طریق می فرمایند و مطالب را به طور وضوح بیان می کنند.

رمضانی‌پور در ادامه گفت: کسانی که در عرصه انتخابات به قصد خدمت تمام‌وقت خود را در معرض انتخاب می گذارند و پس از انتخابات صادقانه خدمت می‌کنند نزد خداوند مأجور هستند.

وی آفت بزرگ عرصه خدمت را جاه‌طلبی و ریاست‌طلبی دانست و افزود: میل به جاه و مقام و سبقت در کسب مقام‌ها در وجود آدمی وجود دارد که اگر از آن برای رسیدن به تمایلات دنیوی استفاد شود خسران خواهد بود اما اگر از این میل در جهت خدمت به بندگان خداوند بهره بگیرد مسلماً امری پسندیده است.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به روایتی از امام‌صادق(ع) بیان داشت: ادای امانت در مورد هر کسی، وفای به عهد خواه نیکوکار یا بدکار باشد و نیکی به پدر و مادر خواه نیکوکار یا کافر باشند از واجباتی است که انسان نمی‌تواند با آن مخالفت کند.

رمضانی پور مسئولیت‌ها در جامعه را امانت برشمرد و تأکید کرد: باید امانت را به خوبی به اهلش برگرداند، اگر مسئولی وعده‌ای به جامعه می‌دهد باید به آن عمل کند و توجیه بردار نیست، توجیه بدتر از عدم عمل به وعده است.

حضور 65 درصدی جوانان رفسنجانی در آیین اعتکاف

امام جمعه رفسنجان در ادامه با قدردانی از زحمات دست اندرکاران برگزاری اعتکاف در شهرستان، گفت: این آیین در رفسنجان با حضور حماسی خواهران و رشد حضور برادران نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد. بیش از 65 درصد معتکفین جوانان و نوجوانان بودند.

رمضانی پور با بیان اینکه هیچکس به اندازه رهبر انقلاب به جوانان ایمان ندارد، تصریح کرد: اگر همه مسئولان و دولت‌ها به جوانان اتکا کرده بودند و اتکا می‌کردند و مسئولیت‌ها را به جوانان داده بودند، یکی از پایه‌های اصلی کشور اقتصاد محکمی بود که هیچ کشوری نمی‌توانست نگاه چپ به کشور کند اما وقتی دشمن ضعف اقتصادی می‌بیند سوءاستفاده می‌کند.

وی افزود: اتکا به دشمن همیشه بدبختی برای ما به دنبال دارد و توانمندی‌های درون و خلاقیت‌های جوانان سبب می‌شود گام‌های بلندی برای پیشرفت کشور برداریم.

امام جمعه رفسنجان با گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: ما ارتشی قوی، کارآمد و پرتوان در عرصه‌های مختلف هوا، زمین و دریا داریم و به رغم نامهربانی‌هایی که اوایل انقلاب از بیرون و داخل برای منحل کردن ارتش انجام شد، امام مانع شدند و امروز ارتش انقلابی و مکتبی و به تمام معنا با روحیه جهادی در کشور داریم.

رمضانی پور ادامه داد: 48 هزار شهید در طول دوران دفاع مقدس از سوی ارتش تقدیم اسلام شده است و امروز ارتش هم در سازندگی و هم صیانت از مرزهای کشور همراه با سپاه و نیروهای انتظامی از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی به خوبی عمل می‌کنند.

عدم رونق تولید داخلی مساوی است با بیکاری و اعتیاد

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه عدم رونق تولید داخلی مساوی است با بیکاری و اعتیاد و مشکلات خانوادگی، یادآور شد: در استان کرمان بیش از 20 درصد بیکاری داریم که اگر بخواهیم کاهش یابد باید تولیدات استان را رونق ببخشیم و از تولیدات داخل استان خریداری کنیم. باید نسبت به مصرف تولیدات داخلی تعصب داشته باشیم. از طرفی صاحبان تولید باید تولید با کیفیت و مرغوب به مردم عرضه کنند و این امر قضیه ای دوجانبه است.

رمضانی‌پور در ادامه تأکید کرد: دستگاه دیپلماسی در برابر تحریم‌های جدید واکنش مناسب داشته باشند و تنها دلخوش کلمه برجام نباشند برجام زمانی به کام مردم ظهور پیدا کند که دشمنان ما هم به تعهدات خود عمل کنند. دستگاه دیپلماسی بداند آمریکایی‌ها همین هستند که نشان دادند و صفت گرگ، دریدن است و قابل اعتماد نیست.

امام جمعه رفسنجان در بخش پایانی سخنان خود به انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: امروز جامعه ما باید انتخاباتی سرنوشت ساز در برابر انظار دنیا برگزار کند، چشمانی به این انتخابات دوخته شده که می‌خواهند اقتدار نظام اسلامی را نبیند، باید با انگیزه الهی در انتخابات شرکت کنیم و در انتخابات شوراها و همچنین ریاست جمهوری انتخابی کنیم که دولت انقلابی و کارآمد و پرتحرک ایجاد شود.

رمضانی پور خواستار اصلاح شرایط ثبت‌نام کاندیدهای ریاست‌جمهوری شد و گفت: باید ساز و کاری ایجاد شود که این موضوع از حالت طنز خارج شود.

وی در ادامه تصریح کرد: همه ملت باید هوشیار باشند و کشور نباید دچار دوقطبی‌ یا چند قطبی شود، اما بعضی در این عرصه وارد شدند که کشور را می خواهند چند قطبی کنند البته شخصی یک زمانی خدمتگذار بوده معلوم نیست آیا همان لباس خدمت را حفظ کند یا خیر که اینها باید مدنظر باشد. کسی که در برابر ولایت قبل از ریاست می‌ایستد بعد از رسیدن به قدرت چه کار خواهد کرد.