رئیس منابع آب شهرستان دیر با بیان اینکه کاهش مصرف آب بهترین گزینه ممکن است، گفت: دنبال تغییر وضعیت کشاورزی در شهرستان دیر هستیم.

به گزارش مرور نیوز، علی زائری ظهر یکشنبه در اولین جلسه هماهنگی دشت بردخون اظهار داشت: آب مهم‌ترین و اساسی‌ترین مایه حیات در این جهان است و کاهش مصرف آن بهترین گزینه ممکن است.

وی افزود: بهره‌برداران بخش کشاورزی که استفاده فراوانی از آب می‌کنند برای کاهش مصرف تلاش بیشتری داشته باشند تا وضعیت درآمد و کسب معیشت ارتقاء یابد و شاهد مشکلات و نابسامانی‌های کنونی نباشیم.

زائری، شناسایی انتقال‌دهندگان آب به اراضی کشاورزی دیگر را مهم دانست و گفت: هر کشاورز متعهد شود تا آب چاه کشاورزی را در زمین تعیین شده مصرف کند و از انتقال آب به مسافت دور خودداری شود که برای اجرای این کار تعیین افرادی از طرف دهیاری‌ها و شوراها ضرورت دارد.

رئیس منابع آب شهرستان دیر اضافه کرد: پرشدن چاه‌های کشاورزی غیرمجاز بر اساس حکم دادگاه انجام گرفت و هیچ‌گونه تبعیضی در این زمینه قائل نشده‌ایم.

وی خواستار ارائه راهکار توسط کشاورزان شد و خاطرنشان کرد: ما به دنبال تغییر وضعیت کشاورزی در منطقه هستیم و برای تقویت و افزایش بازدهی محصولات کشاورزی نیازمند پیشنهادات، همکاری و مشارکت سازنده دست‌اندرکاران کشاورزی هستیم و بدون این گروه کاری پیش نمی‌رود.