معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم گفت: باید به حوزه آسیب‌های اجتماعی نگاه جدی‌تری داشته باشیم، چراکه توجه به این مقوله مهم می‌تواند از بروز مشکلات و معضلات بزرگ‌تری در جامعه جلوگیری کند.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید یزدی ظهر امروز در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های معاونت‌های فرهنگی دادگستری‌های کشور اظهار داشت: در سراسر کشور معاونت پیشگیری از جرم به همراه معاونت فرهنگی برای جلوگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی وجود دارد.

وی یکی از موضوعات مهم کشور را آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: باید به حوزه آسیب‌های اجتماعی نگاه جدی‌تری داشته باشیم، چراکه توجه به این مقوله مهم می‌تواند از بروز مشکلات و معضلات بزرگ‌تری در جامعه جلوگیری کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم خاطرنشان کرد: در سال‌های پیش‌ازاین زیاد به مقوله آسیب‌های اجتماعی توجه نمی‌شد که با برنامه‌ریزی‌هایی در سطح کلان شاهد اقدامات عملی در این زمینه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری به‌صورت جدی به مسئله آسیب‌های اجتماعی ورود پیداکرده است، ابراز کرد: آگاهی از نوع جرم در پیشگیری به‌موقع مؤثر است ولی متأسفانه برخی به علت‌های مختلف ازجمله عدم آگاهی روند کارها را بدتر می‌کنند.

یزدی با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: برخی به‌جای جلوگیری از فساد حتی اقدام به اقدامات شنیع و حتی اتفاقات ناگوار روی می‌آورند

به گفته وی، مشاوره خانواده‌ها، مشاوره ازدواج، فعالیت‌های قرآنی و معارفی و برگزاری دوره‌های آموزشی ازجمله اقدامات این معاونت دادگستری است.