عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: انصراف اخلاقی یک انصراف اعتراضی به وضعیت موجود بود و مردم مشهد باید با شناخت درست بهترین‌ها را انتخاب کنند.

به گزارش مرور نیوز ازمشهد،فاطمه غیوررزمگاه اظهار داشت: لیست‌های انتخاباتی به‌جهت معرفی کاندیداها به مردم و شناخت درست رأی دهندگان از از آن‌ها تهیه می‌شود و در این لیست‌ها گروه‌های مختلفی اعم از نخبگان و تشکل‌های فرهنگی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: متاسفانه به‌دلیل تعدد بالای لیست‌ها مشخص نیست که افراد براساس چه ملاک‌ها، معیارها و شاخص‌هایی در این لیست‌ها قرار گرفته‌اند و ملاک شایستگی‌های افراد نیست و بسیاری از این اسامی براساس لابی‌گری‌های موجود در این لیست‌ها قرار گرفته‌اند و در این میان کسانی که شایسته حضور در کرسی شورا هستند و این لابی‌گری‌ها را هم نکردند از لیست‌ها جا مانده‌اند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با ابراز تأسف از انصراف حجت‌الاسلام حبیب‌الله اخلاقی از لیست کاندادیداهای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد، خاطرنشان کرد: از انصراف اخلاقی ناراحت شدم و تأسف خوردم، زیرا وی از اعضای منظم شورای شهر مشهد در دوره چهارم بود و تا شناخت و تبیین لازم در موضوعی نمی‌بود رأی نمی‌داد و حتی اجازه این کار را به سایر اعضای شورا هم نمی‌داد تا این کار پس از کسب آگاهی‌های لازم انجام شود.

غیوررزمگاه تصریح کرد: جای تأسف دارد که چنین افرادی که سابقه خوبی در حوزه‌های مختلف مدیریتی، اخلاقی، فقهی، فرهنگی، شهری و غیره دارند کنار گذاشته می‌شوند و توجهی به این افراد نمی‌شود و به‌واقع انصراف اخلاقی یک انصراف اعتراضی به وضعیت موجود بود و مردم مشهد باید با شناخت درست بهترین‌ها را انتخاب کنند و هرگز تحت تأثیر لیست‌های موجود قرار نگیرند.

وی تأکید کرد: یکی از مهمترین دلایل اعتراض اخلاقی حضور افراد نامنظم در شورای فعلی در سرلیست‌های انتخاباتی برخی لیست‌ها بوده است و رئیس شورا باید طبق قانون غیبت‌های هریک از اعضا در جلسات را به مردم اعلام کند و این کار از ابتدا انجام نشد و تبدیل به یک روند عادی شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به ضعف‌های موجود در برخی از قوانین موجود، بیان کرد: اگر قانون چنین اجازه‌ای را می‌داد که حضور و عملکرد اعضای فعلی و سابق شورای شهر که در لیست‌های این دوره هم هستند به مردم معرفی شوند قطعاً مردم با شناختی بهتر و دقیق‌تر اصلح‌ترین‌ها را انتخاب می‌کنند و عملکرد کسی که سابقه فعالیت در شورا را دارد راحت‌تر می‌تواند به مردم معرفی شود تا کسی که در این عرصه سابقه‌ای نداشته است و قطعاً اگر عملکرد آن فرد مثبت بوده باشد یک امتیاز مثبت برای او در جهت کسب رأی مردم و حضور در شورا خواهد بود.