معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: گزارش استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ یک کاندیدای ریاست جمهوری در یکی از شهرستان‌های خراسان رضوی واصل شده است.

به گزارش مرور نیوز، جواد جاویدنیا در مشهد به تشریح روند فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها در روزهای اخیر پرداخت و گفت: هرگونه فعالیت تبلیغی و هر چه تبلیغ محسوب شود از ساعت 8 صبح امروز ممنوع است و کاندیداها نباید در صفحات مجازی خود تبلیغ جدیدی منتشر کنند، اگر تبلیغی در گذشته صورت گرفته باشد مشمول این ممنوعیت نمی‌شود.

وی افزود: پس از پایان یافتن فرصت قانونی تبلیغات در صبح امروز، گزارشی مبنی بر بروز تخلف در فضای مجازی به معاونت فضای مجازی دادستانی مشهد واصل نشده است.

معاون فضای مجازی دادستان مشهد، چالش‌های به وجود آمده در بازه تبلیغات را به سه دسته تقسیم و عنوان کرد: برخی تخلفات از سوی نامزدها صورت گرفته، دسته‌ای تخلفات را مجریان انتخابات مرتکب شده و دسته دیگر تخلفات نیز از خارج کشور هدایت شده است.

جاویدنیا خاطرنشان کرد: تخلفاتی که از ناحیه نامزدها صورت گرفته بیشتر شامل تخریب، توهین و نشر اکاذیب بوده است، استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ یک نامزد ریاست جمهوری و نیز طرفداری برخی مجریان انتخابات از یک کاندیدای ریاست جمهوری از جمله تخلفات مجریان انتخابات در خراسان رضوی به شمار می‌رود.

وی به تشریح تحرکات جریان‌های خارج‌نشین برای القای بی‌اعتمادی نسبت به انتخابات و نظام جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار کرد: جریان‌های خارج‌نشین با فضاسازی و انتشار اخبار و اسناد کذب درصدد کمرنگ کردن حضور مردم و زیر سؤال بردن سلامت انتخابات هستند که برای نمونه می‌توان به انتشار نامه‌ای مجعول از وزیر اسبق کشور به مقام معظم رهبری اشاره کرد که در این نامه جعلی ادعا شده به جهت پیروی از منویات رهبر انقلاب، نتیجه انتخابات به نفع یک کاندیدا دستکاری شده است.

معاون فضای مجازی دادستان مشهد ادامه داد: حتی اگر در مواردی نیز تخلف صورت گیرد، هیچگاه یک مقام مسؤول چنین مطلبی را به‌صورت رسمی و مکتوب اعلام و سند جرم را علیه خود تنظیم نمی‌کند.

جاوید نیا از شهروندان مشهدی خواست در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی از سوی نامزدها، مراتب را به نشانی تلگرامی این مرکز khrcrc@ اطلاع دهند.