یزد- ایرنا- رییس ستاد انتخابات شهرستان یزد گفت: تا ظهر امروز پنجشنبه 64 نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان یزد انصراف خود را به فرمانداری اعلام کردند.

مصطفی سالاری در جریان بازدید از آماده سازی شعب اخذ رای شهرستان یزد در گفتگو با مرور نیوز افزود: از این تعداد 57 نفر مربوط به شهرستان یزد، 3 نفر زارچ، 1 نفر شاهدیه و 3 نفر مربوط به شهر حمیدیا است.
وی ادامه داد: تعداد رد صلاحیت شدگان نیز فقط 2 نفر در یزد و 1 نفر در حمیدیا بوده و در بقیه شهرهای و روستاهای شهرستان یزد صد درصد داوطلبان انتخابات شوراها تایید صلاحیت شدند.
فرماندار یزد در پاسخ آخرین آمار داوطلبان انتخابات شوراها در شهرستان یزد با توجه به داوطلبان انصرافی گفت: برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در زارچ 28 نفر، در شهر یزد 330 نفر، شاهدیه 31 نفر و حمیدیا نیز 42 نفر به رقابت می پردازند.
سالاری افزود: همچنین بیش از 10هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارت و پشتیبانی دست اندرکار برگزاری انتخابات در شهرستان یزد هستند که چند دوره آموزشی و تخصصی برای آنان برگزار شده است.
رییس ستاد انتخابات شهرستان یزد گفت: کلیه مراحل برگزاری انتخابات در شهرستان یزد مکانیزه است، فقط مرحله رای گیری و شمارش آراء به صورت دستی انجام می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه انتخابات از ساعت 8 صبح آغاز و به مدت 10 ساعت ادامه دارد به شهروندان توصیه می شود، در ساعات اولیه روز برای دادن رای اقدام کنند تا شاهد ترافیک کمتر در شعب اخذ رای و تسهیل امور باشیم.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.